Actualitzat 31/03/2017 07:48

Experts assenyalen la necessitat de personalitzar l'aprenentatge

BARCELONA, 24 nov. (EUROPA PRESS) -

Experts reunits en el Simposi sobre Canvi Educatiu a Barcelona, coorganitzat per Escola Nova 21, Unesco i OCDE, han coincidit en la necessitat de personalitzar l'aprenentatge i reformular avaluació, formació, capacitació de docents i organització.

Els participants del simposi han debatut desenvolupar competències per a la vida en un món canviant, unes pràctiques d'aprenentatge fonamentades en el coneixement de com s'aprèn i una avaluació i organització al servei d'aquesta formació integral, ha informat Escola Nova 21 en un comunicat.

El director d'Escola Nova 21, Eduard Vallory, ha ofert seguir treballant al costat d'escoles i administracions educatives per fer possible el canvi educatiu.

El simposi, celebrat aquest dimecres i dijous, ha aprofundit en els quatre eixos del marc d'escola avançada: generar competències per a la vida; sistemes de mesurar la fita d'aquestes competències; pràctiques d'aprenentatge fonamentades en el coneixement, i una organització dirigida a l'aprenentatge de tots els nens.

Escola Nova 21 ha realitzat set tallers sobre canvi educatiu amb 1.200 representants d'equips de direcció de les escoles, que han començat així el procés de debat intern sobre el propòsit educatiu i les pràctiques d'aprenentatge.

Dels 456 centres que formen part de la iniciativa Escola Nova 21, el desembre es farà una mostra representativa de 30 per assajar amb ells un procediment de canvi generalitzable, que rebran un acompanyament, formació i capacitació intensius per garantir el seu canvi.

El setembre ha anunciat un acord amb la Diputació de Barcelona per col·laborar, i està treballant per estendre els acords de cooperació amb ens locals i de creació de xarxes en les altres tres corporacions provincials i el Consorci d'Educació de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés