Publicat 23/02/2016 14:01

Un estudi sosté que el rendiment acadèmic millora amb el Pla Bolonya

BARCELONA, 23 febr. (EUROPA PRESS) -

La incorporació del sistema universitari català a l'espai Europeu d'Educació Superior (EEES) ha tingut un impacte positiu en el rendiment acadèmic dels estudiants, que "ha millorat notablement", segons un estudi de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

La investigació, desenvolupada per Sara Puigví, de l'Àrea de Qualitat de la universitat, assenyala els factors clau que expliquen el rendiment acadèmic dels joves titulats en aquesta universitat i constata que les qualificacions dels alumnes han millorat després de la posada en marxa del Pla Bolonya i la transició dels cicles als graus, ha informat aquest dimarts la UVic en un comunicat.

L'estudi recull dades de 2.555 estudiants titulats en la UVic, dels quals 1.397 van iniciar la carrera el 2006-2007 o 2007-2008, de manera que són titulats de cicle, i 1.158 ho són de grau en començar a estudiar en 2009-2010 o 2010-2011.

La comparativa de les dades d'aquests dos grups permet observar, segons l'estudi, una millora dels resultats acadèmics amb la implementació dels títols oficials a Bolonya.

Segons l'estudi, els estudiants de grau passen millors resultats que els de cicle en la taxa de rendiment, com en la d'èxit o eficiència: els de grau obtenen una qualificació mitjana de 7,40, mentre que els de cicle és d'un 6,96, i l'estudi apunta que l'avaluació contínua i l'aprenentatge autònom ha tingut un efecte positiu.

L'autora de l'estudi, després de la informació de 2.555 titulats de la UVic, va corroborar les conclusions comparant-la amb dades que ofereix Uneix, el sistema d'indicadors unificat de la Generalitat, veient que era extrapolable al sistema universitari català.

Els estudiants de grau matriculats en 2014-2015 va superar un 13% més de crèdits que un número similar d'alumnes de cicle del 2007-2008, fet que suposa un augment de 0,13 punts en la taxa de rendiment.

RENDES BAIXES

L'estudi de la UVic també apunta que els alumnes procedents de famílies amb rendes més baixes obtenen millors notes perquè són conscients del cost dels estudis, i intenten fer tot el possible per superar-los a la primera.

El treball també corrobora que les dones treuen uns resultats superiors als homes o que els estudiants de més edat aconsegueixen notes més altes perquè cursen segones carreres i se'ls pressuposen hàbits d'estudi consolidats i motivació més elevada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés