CERDANYOLA DEL VALLÈS (BARCELONA), 12 set. (EUROPA PRESS) -
Una investigació internacional, amb participació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i liderada per la Universitat de Cambridge, ha trobat que existeix un patró universal a l'aprenentatge d'expressions que denoten quantitats indefinides entre nens.
En un estudi en el qual s'han usat més 30 llengües, els nens aprenen termes com 'uns quants', 'tots' i 'cap' de manera semblant i predictible, seguint el mateix ordre, basat en factors relatius al significat de cadascun i al seu ús, segons ha informat la UAB en un comunicat.
Ho fan sense que se'ls hagi ensenyat el seu significat i com s'han d'utilitzar, de manera que aporten una nova perspectiva al debat sobre la universalitat del llenguatge, ja que són "propietats comunes en el procés d'aprenentatge de llengües, en contrast amb les normes pròpies de cada idioma".
Alhora, la investigació obre les portes a la creació de test d'avaluació aplicables a totes les llengües.
El treball s'ha realitzat amb de 786 nens, 536 adults parlants i 31 idiomes --cantonès, català, basc, polonès, castellà i coreà, entre d'altres, representant 11 famílies de llengües--, que s'ha publicat en'Proceedings of the National Academy of Sciences' (PNAS).