Actualitzat 12/05/2016 14:16

Un estudi sobre el planeta nan 2007 0R10 el situa com el tercer en mida del Sistema Solar

2007 0R10, el mayor mundo sin nombre del Sistema Solar
EUROPAPRESS

MADRID, 12 maig (EUROPA PRESS) -

Un planeta nan del sistema solar, anomenat 2007 OR10, és significativament més gran del que es pensava. Fins al punt de ser el tercer al rànquing d'aquests objectes, després de Plutó i Eris.

Els resultats d'un nou estudi situen 2007 OR10 com el més important món sense nom en el nostre sistema solar, superant altres objectes similars i que sí han estat reconeguts amb nom propi com Haumea i Makemake.

L'estudi també va trobar que l'objecte és bastant fosc i gira més lentament que gairebé qualsevol altre cos que orbita el nostre Sol, necessitant al voltant de 45 hores per completar la seva rotació diària.

Per a la seva investigació, els científics van utilitzar el telescopi cercador de planetes Kepler de la NASA --ara immers en la missió K2--, juntament amb les dades d'arxiu de l'Observatori Espacial Herschel de l'Agència Espacial Europea, amb la participació de la NASA. El treball d'investigació es publica en la revista Astronomical Journal.

"K2 ha fet una contribucióimportant en la revisió de l'estimació de la mida del 2007 OR10. Però el que és realment poderós és com la combinació de K2 i els rendiments de dades de Herschel ofereixen una gran quantitat d'informació sobre les propietats físiques de l'objecte", ha dit Geert Barentsen, científic al centre d'Investigació Ames de la NASA a Moffett Field, Califòrnia.

El mesurament revisat del diàmetre del planeta, 1.535 quilòmetres, és aproximadament 100 quilòmetres més gran que el segon major planeta nan, Makemake, o al voltant d'un terç més petit que Plutó. Un altre planeta nan, anomenat Haumea, té una forma oblonga que és més ampla en el seu eix més gran que 2007 OR10, però el seu volum total és menor.