Publicat 28/03/2015 10:20

Espanya contribueix a 'L'Hora del Planeta' de WWF aquest vespre

Cartel de la Hora del Planeta
AYTO

MADRID, 28 març (EUROPA PRESS) -

Més d'un centenar d'empreses a Espanya participaran aquest dissabte en la iniciativa 'L'Hora del Planeta', que des de 2007 va posar en marxa l'ONG World Wide Fund for Nature (WWF) amb la finalitat de cridar a la ciutadania a apagar les llums durant una hora. Des de la posada en marxa d'aquesta iniciativa, al voltant de 500 companyies han donat suport a aquesta campanya, a la qual també s'han sumat al voltant de 35.000 empreses durant aquest temps, segons indica WWF.

Amb la seva participació, les empreses difondran la iniciativa entre clients i treballadors, utilitzant les seves pròpies xarxes socials per animar als seus fans a participar a la mateixa, a més d'apagar els llums de les seves botigues, establiments i edificis emblemàtics, entre les 20.30 i les 21.30 hores d'aquest dissabte.

En aquesta edició, que porta per lema 'Usa el teu poder. Canvia el Canvi Climàtic', entre les empreses 'partners' es troben Inditex, Prisa o Cemusa. Així, Inditex donarà a la campanya 2.000 samarretes realitzades amb cotó ecològic per dones en risc d'exclusió de l'organització il·licitana 'Apuntades', a més de difondre entre els seus treballadors i clients de tot el món en què consisteix la campanya, mentre que els carrers s'han omplert amb els cartells de 'L'Hora del Planeta' gràcies a Cemusa, que ha cedit l'espai de més de 4.000 marquesines en diverses ciutats espanyoles. Per part seva, el Grupo PRISA se suma amb els seus mitjans als dos costats de l'oceà, a més de demanar als seus treballadors que participin.

A més, Banco Santander, Cànon Espanya, Clearchannel, Coca-Cola Iberia, Comfersa, Compromís RSE, Coresponsables, Fundació Bancària "La Caixa", Grup Mapfre, Impactmedia, Mahou San Miguel, Mastegui TV, National Geographic, Tetra Pak i Vodafone seran les companyies col·laboradores d'aquesta edició, segons detalla el web de l'ONG.

En el cas de Mapfre i Mahou San Miguel, que s'incorporen per primera vegada en la categoria de col·laboradores, a més d'apagar els seus lluminosos més emblemàtics, animaran a treballadors i ciutadans a usar el seu poder per canviar el canvi climàtic. També el Banc Santander i la Fundació Bancària La Caixa s'incorporen a aquest nivell, com Tetra Pak, que ha realitzat un envàs especial amb la imatge de 'L'Hora del Planeta'. En el cas de Vodafone, difondrà la campanya entre els seus clients a través de la factura electrònica.

Pel que fa a les empreses participants, figuren Acadèmia de Desenvolupament Formatiu, Acciona, Aigües de Telde Gestió Integral del Servei, Alcampo, Alliance Venda automàtica, Anima Kitchent, Arquible arquitectura sostenible i eficiència energètica, Associació de Begudes Refrescants, Associació Espanyola de Directius, Baleària Eurolineas Marítimes, Bankia, Bankinter, Basi, BBVA, Cànon --que juntament amb WWF farà un concurs a través de les xarxes socials que premiarà a la foto o missatge que millor representi la lluita contra el canvi climàtic--, Càmping Castillo, Càmping Don Cactus, Canaragua Concessions i Casa Gracia Barcelona.

També participen els centres comercials Centre Comercial Barnasud, Centre Comercial Diagonal Mar, Centre Comercial El Far, Centre Comercial El Restón, Centre Comercial Equinocci, Centre Comercial Garbera, Centre Comercial La Maquinista, Centre Comercial Els Arcs, Centre Comercial Parc Almenara, Centre Comercial Parquesur, Centre Comercial Splau, Centre Comercial Vallsur, Centre Comercial i d 'Oci Àrea Sud, Centre Comercial i d'Oci Bonaire i Centre Comercial i d'Oci Espai Corunya.

Alhora, apareixen CESCE, Clifford Chance, Confederació espanyola de directius i executius, Corporació Alimentaria Peñasanta, Corporació Pascual, Correus i Telègrafs, ECOALF, ECOEMBES, El Corte Inglés, Eroski (que el 2016 obrirà el primer supermercat d'Europa energèticament autosuficient), Fenix Direct Assegurances, Fremap Mútua Col·laboradora, Frinsa del nord-oest, FUERTEGROUP, Fundació Ecolec, Fundació Montemadrid, Gesternova, Gonzalez Byass, Gran Hotel Badia Duc, Grup Cooperatiu Cajamar, Grup Sigla, Grup Vips --que a més d'apagar les seves llums, portarà a terme accions de sensibilització dirigides a treballadors, clients i seguidors a xarxes socials--, H&M, Heineken i Hero Espanya.

Pel que fa als hotels, participen NH Hotel Group, els onze hotels de la cadena Silken, Hotel Arts Barcelona, Hotel Ayre Sevilla, Hotel Neri, Hotel Sant Cugat i Hotels Posidó, juntament amb Ibercaja, IE Business School, Indra Sistemes, ING Bank, International Hospitality Projects, K-Lagan Espanya, Kimberly-Clark, KPMG, Laboral Kutxa, Leroy Merlin, Liberty Seguros, Lidl Supermercats, Línia Directa Asseguradora, Llogatalia, Lyreco, Mercat de San Miguel, Mercalicante, Miele, Nationale Nederlanden, Nintendo Ibèrica, Olivarera Los Pedroches, Òptica arenas Madrid, Orange, Pascual, Paradors de Turisme, Parc Comercial Badia Sud, Pricewaterhouse Coopers, Rainsoft, Reig Capital Back Office, Residus Electrònics, Roche Farma, SARquavitae, Schweppes Espanya, Segundamano.es, Assegurances Reale, Sellbytel Group, Seur, Scottex, Teidagua, Telefònica, Testa Immobles, The Body Shop, Toyota Espanya, Unisport Management School, Vialia Màlaga Centre Comercial i Yoigo.

BENEFICIS PER PARTICIPAR

Aquest any s'ha habilitat en la pàgina web 'www.horadelplaneta.es' un visor que permet consultar 'in situ' les empreses que s'han apuntat. A més, totes les que han recolzat la campanya durant un mínim de tres anys podran beneficiar-se d'una desgravació del 37,5% de la base imposable el 2015 i del 40% a partir de 2016, segons afegeix WWF.

Amb l'objectiu que totes les entitats interessades puguin sumar-se a la campanya, s'han dissenyat diversos nivells de participació, que es poden consultar a 'www.horadelplaneta.es', i si es desitja més informació es pot escriure a 'horaplanetaempresas@wwf.es'.

Juntament amb les empreses participants, també s'han sumat a la campanya un total de 172 països i territoris de tot el planeta, excepte en una franja del centre d'Àfrica; així com 1.300 edificis emblemàtics a tot el món; 40 llocs Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO i al voltant de 10.000 ciutats participants.

WWF anima a tota la societat a apuntar-se a 'L'hora del Planeta', apagant la llum i compartint els compromisos amb amics i familiars. A Espanya, l'ONG ha organitzat esdeveniments en 11 ciutats i més de 200 ciutats estan compromeses amb la campanya.

Entre d'altres accions, el lluminós del Tío Pepe de la Puerta del Sol de Madrid s'apagarà de 20.30 a 21.30 hores. Altres monuments i edificis tan representatius com La Puerta de Alcalá de Madrid, l'Alhambra de Granada, la Sagrada Família de Barcelona i el Museu Guggenheim de Bilbao, entre d'altres, també s'uniran a aquesta acció.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés