Publicat 25/09/2016 11:26

Una escola de Barcelona implanta un pla d'enginyeria basat en un estès als EUA

BARCELONA, 25 set. (EUROPA PRESS) -

L'escola L'Horitzó de Barcelona ha implantat un programa dirigit a nens de 0 a 16 anys per fomentar el coneixement científic-tecnològic basat en el fet pel Museu de la Ciència de Boston, el més estès en els col·legis dels Estats Units, per introduir les enginyeries en les aules.

El mètode es basa en l'STEM del museu de Boston --amb el qual ha arribat a un acord--, que preveu les matèries troncals de ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, al qual l'escola privada barcelonina afegeix la vessant artística, convertint-lo en un sistema pioner a Europa.

El president i director del Museu de la Ciència de Boston, Ioannis Miaoulis, en una visita a Barcelona, ha explicat a Europa Press que la iniciativa ha començat en 1995 en la Tufts University --de la qual era degà-- per introduir les enginyeries en el currículum escolar, però va comprendre que era millor moure la iniciativa al museu i desenvolupar des d'allà materials i currículum.

Des d'aquest moment, el museu ha format a 140.000 professors i els seus llibres han estat utilitzats per milions de nens en tot els Estats Units: "Ara les enginyeries estan sobre l'agenda de les escoles", ha remarcat.

Ha remarcat que s'ha passat en 1995 de tenir 100 classes i 2.000 alumnes que feien enginyeria als Estats Units a milers de classes i milions d'alumnes actualment, en uns anys en els quals ha canviat molt l'actitud dels pares davant de les enginyeries.

Ha explicat que aquest acord amb L'Horitzó --una de les impulsores del projecte EscolaNova21-- converteix a l'escola barcelonina en el seu principal 'partner' a Europa per introduir el programa, malgrat que col·labora amb altres museus de ciència europeus.

FOMENTAR VOCACIONS CIENTÍFIQUES

La directora de L'Horitzó, Anna Valero, ha remarcat a Europa Press que el programa s'ha iniciat a l'escola amb els nens de 8 i 11 anys, i que és un mètode que busca fomentar les vocacions científiques.

Valero ha explicat que aquest estiu dos mestres de l'escola barcelonina s'han desplaçat a Boston per conèixer de primera mà aquest mètode per a ensenyar-lo a altres professors del centre.

L'Horitzó, fundada en 1968 i que rep un número màxim de 300 alumnes a l'any, defensa que el projecte educatiu sigui a través de "reptes significatius" amb un aprenentatge creatiu i experimental.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés