Actualitzat 14/04/2015 12:14

Eric Lartigau aborda la síndrome del "niu buit" a la comèdia 'La familia Bélier'

La famille Bélier
Foto: JERICO / MARS FILMS

MADRID, 13 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El cineasta francès Eric Lartigau s'endinsa en la síndrome del "niu buit" i en la superació personal en la comèdia 'La familia Bélier', una història emotiva i amable que arriba aquest divendres a les sales de cinema d'Espanya.

   Aquesta pel·lícula està protagonitzada per Louane Emera, guanyadora de La Veu Kids França, qui va rebre el César a la millor actriu revelació per aquest paper. En ella interpreta una adolescent de 16 anys que descobreix la seva vocació per la música, una passió que la pot fer arribar molt lluny. Tot i això, davant d'una possible carrera fora de la seva ciutat natal, la jove té un dilema: Qui ajudarà els seus pares i el seu germà, tots ells sordmuts, a sobreviure?

   Segons ha assenyalat el director aquest dilluns durant una entrevista concedida a Europa Press, una de les claus de l'èxit d'aquesta cinta, que ha atret a les sales de cinema de França més de set milions d'espectadors, és el cicle vital que aborda la pel·lícula, amb la qual creu que qualsevol es pot sentir identificat.

   "Tots hem passat per l'adolescència, després ens fem pares i tenim nens que al seu torn deixaran el niu, així que sempre he tingut la sensació que el tema que aborda la pel·lícula sobre abandonar la llar és bastant universal", ha dit.

   De fet, segons ha explicat, el que el va atreure d'aquest projecte va ser precisament tractar adolescència, una etapa en la qual les persones no han entès encara el seu cos i senten por per acudir "al món dels adults", un pas en el qual han de "tallar el cordó umbilical".

   Lartigau creu que no es pot donar una recepta sobre l'èxit de certes pel·lícules, però creu que es pot encertar en funció del que sent una societat, així com pel "ritme" i per "les expectatives", que fan que el públic sigui més sensible a un tema o a un altre .

   En aquest cas, la pel·lícula porta al "costat primitiu", "als valors reals de la vida" que, segons la seva opinió, "estan perduts en aquest moment". Això s'observa, per exemple, en el "drama" que va viure França fa uns mesos arran dels atacs terroristes. "Estan perduts i s'agafen a una pseudoreligió, tenen obsessió amb això i provoquen errors perquè no saben on estan", ha assenyalat.

EMERA: DEBUT EN EL CINEMA

   Preguntat sobre l'actuació d'Emera, Lartigau ha assenyalat que no tenia "cap experiència", a penes "dues classes de teatre quan tenia deu anys". Tot i això, va aconseguir superar la prova que suposa ser natural en qualsevol situació, tot i que pot haver-hi fins a 60 persones mirant-te en escenes que fins i tot poden ser "íntimes".

   A més, ella és una persona "hiperactiva" que sempre es mou molt i, tot i això, quan arribava la càmera "s'apagava", pel que van haver de treballar molt la seva "concentració i la seva espontaneïtat" per aconseguir el que segons la seva opinió és la part més important de la pel·lícula, la relació i el nucli que es forma entre ella i el seu professor de música.

   Un altre dels moments clau de la cinta és la relació que s'estableix entre el reconegut humorista François Damiens i la coneguda actriu Karin Viard ('Delicatessen' o 'Res a declarar'), els qui donen vida a un matrimoni sordmut, pares de la protagonista.

   En aquest sentit, el cineasta ha assenyalat que quan escriu diàlegs i treballa sobre personatges té sempre al cap la imatge dels actors que vol que interpretin els seus papers. En aquest cas, ha afirmat que "des del primer moment" va haver-hi química. "Junts, amb el germà petit, formaven una cosa coherent i interessant, perquè hi havia molt relleu", ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés