Actualitzat 30/03/2017 19:55

Entitats veuen "poc ambiciosos" els objectius europeus de reducció de contaminants

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

La Plataforma per la Qualitat de l'Aire, que aglutina 70 entitats de diversos àmbits, ha considerat "poc ambiciosos" els objectius de reducció de les emissions per al 2020 que estableix la nova directiva europea sobre reducció nacional de les emissions contaminants, que el Parlament europeu preveu aprovar aquest novembre.

Ha alertat que, amb aquesta norma, "es pot perdre l'oportunitat de donar resposta al greu problema de contaminació", si no hi ha modificacions en el text, ha informat la plataforma en un comunicat, coincidint amb el debat sobre la directiva que ha acollit aquest divendres l'Oficina d'Informació a Barcelona del Parlament europeu.

Critica que l'objectiu inicial de reduir un 52% les morts prematures el 2030 s'hagi rebaixat finalment al 49,6%, xifra que està "molt lluny" dels límits recomanats per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), i ha deplorat que els objectius no siguin vinculants per al 2025.

Veu com un problema la inclusió de les trucades "flexibilitats", mitjançant conceptes com el cost desproporcionat, entre altres, que farà que a la pràctica no es compleixin els objectius nacionals d'emissions que estableix la nova directiva, i lamenta que no s'inclogui el transport marítim ni l'aviació en l'inventari nacional d'emissions.

També ha lamentat que s'hagi exclòs el metà --es tindran en compte el SO2, NOX, NMVOCs, NH3 i PM2,5--, que és un dels gasos amb efecte hivernacle que sí estava previst en l'esborrany inicial.

Segons la Plataforma, el text està "molt rebaixat" de la proposta inicial i no resoldrà els problemes de contaminació de l'aire de la UE, que continuaran arribant a nivells de risc inacceptables per a la salut humana i el medi ambient que, a més, agreujaran el canvi climàtic amb conseqüències dramàtiques per a la població mundial.

Membres de la Plataforma han participat en el debat d'aquest divendres a Barcelona, on han demanat que s'estableixin uns "objectius ambiciosos vinculants cada cinc anys", que s'inclogui el metà, que la norma obligui els estats-membre a incloure el transport marítim i l'aviació, i a minimitzar la flexibilitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés