Actualitzat 21/07/2016 10:58

Ensenyament reconeix 23 programes d'innovació pedagògica

El secretario de Políticas Educativas Antoni Llobet
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 jul. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha reconegut 23 programes d'innovació pedagògica que es realitzen a les escoles i els instituts catalans que tenen la finalitat de respondre a les necessitats educatives.

En una resolució publicada aquest dijous al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (Dogc), conseqüència de l'ordre d'innovació aprovada el setembre del 2015, valida aquesta vintena de programes impulsats pel departament.

En unes declaracions a Europa Press, el secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet, ha remarcat que es reconeix per primera vegada programes d'innovació com una bona pràctica innovadora i que es pot tenir en compte en els mèrits dels mestres.

Els programes que es reconeixen han estat impulsats des de les direccions generals d'Educació Infantil i Primària; d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat; d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa; de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, i la Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme.

Entre els programes que han estat validats figuren el Programa Magnet, el Programa Tàndem --tant a Primària com a Secundària--, l'FP Skills, el programa de transferència de coneixement InnovaFP, el Grup Experimental per al Plurilingüisme, el Programa d'Intercanvi Catalunya-Quebec i el programa Erasmus+.

Llobet ha assegurat que els programes que es reconeixen han de ser nous i contrastar-se via avaluació, i ha remarcat que "l'important no és la innovació per la innovació, sinó innovar per trobar les respostes adequades a les necessitats educatives".

Una vegada es faci pública la relació de centres participants en els diferents programes d'innovació, el director ha de tramitar a la Generalitat la persona o persones coordinadora del programa i del professorat que hi hagi participat, juntament amb evidències de les actuacions realitzades i de la consolidació de la innovació en els plans de treball del centre.

En aquell moment, la direcció general o subdirecció general, segons correspongui, haurà de validar si cal la relació de professorat participant i emetre el certificat d'innovació.

Entre els programes figuren plans de lectura, configuració de comunitats d'aprenentatge, programes de salut integral, de cultura emprenedora, d'assessorament professional, afany emprenedor, llengua i plurilingüisme i d'intercanvi de Catalunya amb el Quebec.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés