Actualitzat 29/03/2016 13:42

Els musulmans d'Espanya dissenyen una assignatura de Religió que preveu contra el radicalisme i el terrorisme

Riay Tatary, secretario general de la CIE y presidente de UCIDE
EUROPA PRESS

MADRID, 29 Març (EUROPA PRESS) -

   Els alumnes musulmans de l'ESO i del Batxillerat estudiaran als col·legis d'Espanya rebutjar el radicalisme i prevenir la violència terrorista durant la classe de Religió musulmana. La Comissió Islàmica d'Espanya (CIE) ja ha preparat 12 llibres de text per a la impartició d'aquests nous continguts.

   Així ho recull el nou currículum per a Educació Secundària i Batxillerat dissenyat per la CIE i aprovat per la Direcció General d'Avaluació i Cooperació Territorial del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

   Com a novetat, a l'ESO s'inclou un segon bloc titulat 'La inviolabilitat, dignitat i llibertat humana', que pretén dotar l'alumnat d'"estratègies per prendre consciència, predir, detectar i prevenir tota violència, en particular la violència terrorista".

   Així, la matèria tindrà una "funció preventiva" ja que "redueix el risc d'adquirir concepcions errònies sobre l'islam", segons precisa el currículum.

   "Obre la porta per normalitzar la vida dels musulmans i evitar qualsevol mena de radicalització i confusió", ha emfatitzat el president de la CIE, Riay Tatary, a declaracions a Europa Press, després de la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat espanyol (BOE) d'aquest nou currículum.

   Aquest nou bloc s'abordarà al 4t curs de l'ESO, en què els professors ensenyaran als estudiants a prendre consciència dels factors socials que poden exercir influència sobre la radicalització i a detectar les diferents fases del terrorisme --"fora del subjecte, dins de l'individu, voluntarietat, acceptació de la criminalitat expressiva i prevenció"--.

CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

   A més del rebuig al terrorisme, tindran caràcter transversal a l'ESO uns altres ensenyaments com l'educació cívica i constitucional, la igualtat d'oportunitats, la no discriminació, la igualtat efectiva entre homes i dones, la prevenció de la violència de gènere, la resolució pacífica de conflictes i el respecte als Drets Humans.

   D'altra banda, a Batxillerat, l'assignatura de Religió Islàmica busca donar resposta als interrogants dels joves a través de la Història de l'islam, "sense conjectures ni prejudicis, perquè siguin capaços de criticar, revisar i fins i tot mantenir una actitud reformista davant de diferents problemàtiques".

   En tot cas, l'objectiu més important és ensenyar els joves que rebutgin el fonamentalisme. "Que els joves dels dos sexes es preocupin i mostrin el seu rebuig davant del fonamentalisme integrista derivat d'una tornada fanàtica i una reconversió emotiva, en què es visibilitza la radicalització i apareix la violència extremista", resa el text.

ELS PAPES I EL DIÀLEG INTERRELIGIÓS

   Per això, al primer curs abordaran el fenomen del diàleg interreligiós --tipus, característiques, mètodes i estratègies; anàlisi, explicació i prevenció del terrorisme-- i al segon, el terrorisme internacional.

   Tot i això, el currículum reconeix que únicament amb els coneixements adquirits a l'aula sobre el radicalisme violent "no serà suficient" per prevenir amb eficàcia els seus efectes, tot i que sí podrà "reduir el risc d'adquirir concepcions errònies i extralimitades sobre l'islam".

   D'altra banda, el nou currículum fomenta també el coneixement dels estudiants musulmans sobre el Catolicisme i el Judaisme i, concretament, sobre els últims dos Papes. Així, una de les aptituds que hauran d'adquirir els alumnes de Batxillerat serà "descriure alguns Papats del segle XX i analitzar i valorar els pontificats del papa Benet XVI i Francesc per al diàleg religiós".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés