BARCELONA, 9 març (EUROPA PRESS) -
Els joves reclamen fer més ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'aula i més relació i, paral·lelament, més diàleg amb el professor, segons les conclusions del projecte educatiu TICA'T, de l'Obra Social La Caixa, Facebook i Educaweb.
El projecte va néixer amb la voluntat de conèixer la percepció dels estudiants sobre l'educació rebuda en TIC, i el nucli central es va portar a terme en una trobada al CosmoCaixa amb 45 alumnes de quart d'ESO i primer de Batxillerat de 15 centres educatius.
Les dues principals propostes "són complementàries i poden enriquir la qualitat humana i tecnològica de l'alumnat", han informat els impulsors del projecte en un comunicat.
Els joves consideren que els professors són una "peça clau" del seu aprenentatge i demanen que els acompanyin i formin en la projecció de la seva identitat digital.
Els alumnes consultats també consideren que l'ús de les TIC permet augmentar la cooperació i la capacitat de decisió al llarg de la formació, així com ampliar els recursos d'aprenentatge i oferir-los la possibilitat de ser més autònoms i creatius.