BARCELONA, 4 gen. (EUROPA PRESS) -
Els consumidors veuen més sinceres les rebaixes del comerç de proximitat perquè les veuen més lògiques, ja que les botigues petites necessiten "desfer-se de l'estoc i fer forat en el local per col·locar les peces de la temporada següent".
Així ho considera el director del grau en Màrqueting i Direcció comercial de la Universitat Abat Oliba (UAO) CEU i especialista en moda, Josep Lluís del Olmo, ha informat aquest dilluns el centre en un comunicat.
Segons ell, les rebaixes de gener segueixen sent i han estat una data de referència en el món del comerç, però "ja no desperten tant entusiasme com ocorria fa uns anys", ja que han passat de suposar el 35% de les vendes totals, a no superar el 20%.
Aquesta reducció s'explica perquè actualment es poden trobar productes amb descomptes durant tot l'any sense haver d'esperar al període de rebaixes, per la qual cosa "els descomptes no queden circumscrits a la rigidesa d'unes dates concretes".
El sector de la moda és el que depara millors oportunitats durant les rebaixes i sobresurten les peces de vestir, a causa de l'estacionalitat de la moda, ja que la que no es ven en temporada és molt difícil vendre-la després.