Actualitzat 31/03/2017 13:02

Creu Roja preveu repartir joguines a més de 25.000 nens catalans per Nadal

BARCELONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -

La Creu Roja Joventut ha iniciat la 24 campanya de joguines sota el lema 'Els seus drets en joc' amb la qual té previst arribar a 25.558 nens catalans (segons la demanda que tenen les diferents assemblees locals i comarcals) d'entre 0 i 14 anys en situació de vulnerabilitat aquest Nadal, ha anunciat la institució aquest divendres en roda de premsa.

Més de 400 municipis de Catalunya tindran punts de recollida --que es podran consultar en la pàgina web de la institució-- amb la col·laboració de més de 1.500 voluntaris de manera que s'ha convertit en el territori que concentra més beneficiaris de tot Espanya, amb el 40% del total.

"Campanya que va més enllà de repartir joguines a nens en situació de vulnerabilitat. Volem transmetre el valor educatiu del joc sobre el dret i la necessitat dels nens a jugar", ha dit el president de la Creu Roja de Catalunya, Antoni Aguilera.

Per aquest motiu, la campanya està emmarcada en el projecte 'Joguina Educatiu' que la institució desenvolupa durant tot l'any amb la qual aposten per la joguina educativa com un element que perdura al llarg de la vida de la persona i que és de vital importància.

El projecte té com a objectiu principal fomentar el valor pedagògic i la importància educativa de la joguina, entenent-ho com un element vehicular per treballar la tolerància, el respecte i la igualtat, per això només acceptaran joguines noves, no sexistes, no bèl·lics i que promoguin el joc cooperatiu.

La directora de la Creu Roja Joventut de Catalunya, Rosa Alcalà, ha considerat que el joc no ha de ser un premi ni un càstig, sinó una eina que ajudi als nens a desenvolupar-se de manera equilibrada i ha afegit: "Això no és un luxe sinó un dret".

JOC DE PARAULES

El lema d'aquest any seguirà en edicions pròximes i, segons Alcalà, "resumeix l'esperit i l'objectiu principal de la campanya", i ha explicat que el joc de paraules pretén cridar l'atenció d'un dels drets més vulnerats de la infància.

Per desenvolupar aquesta campanya han comptat amb la col·laboració de la productora 023 Content & Media, i la institució ha fet una crida al suport per part d'empreses, comerços i entitats per seguir endavant amb el projecte.

"És una necessitat que existeix, tant de bo que no fes falta, però mentre ho faci és important que la campanya sigui com la que fa la Creu Roja, amb la màxima dignitat, impulsant valors tan importants", ha comentat la consellera de la Presidència de la Generalitat, Neus Munté, institució col·laboradora de la campanya.

ACTIVITAT TOT L'ANY

"Durant tot l'any intentem cobrir totes les necessitats que pot tenir un nen, jugar clarament és una necessitat, i un dret segons la convenció dels drets humans, però hi ha moltes més", ha comentat el president de Creu Vermella de Catalunya.

Aguilera ha afegit que durant el 2016 han repartit 97.000 ajudes infantils, especialment d'alimentació, material escolar, roba, productes d'higiene acompanyat de projectes educatius de sensibilització i d'oci.

"Un nen no entén ni de crisi ni de primes de risc, no entén res més que li falta alguna cosa i que veu que els altres ho tenen", ha comentat el president de la Creu Roja Espanyola, Javier Senent.

En l'edició anterior uns 25.244 nens es van beneficiar de la campanya que va comptar amb més de 70.000 joguines per repartir i la col·laboració de 572 empreses i institucions amb la campanya i 1.437 voluntaris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés