Actualitzat 19/09/2016 14:46

Creix un 2,4% el volum de negoci de premsa comarcal i revistes en català el 2015

Presentación del Llibre blanc de la premsa en català, con M.Gamisans
EUROPA PRESS

BARCELONA, 19 set. (EUROPA PRESS) -

Les publicacions de la Federació d'Associació d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans digitals editats en català van tenir el 2015 un volum de negoci de 48,8 milions d'euros, fet que suposa un increment del 2,4% respecte a l'any anterior.

Així ho reflecteix el 'Llibre blanc dels Revistes i la Premsa en Català', presentat aquest dilluns i que aglutina dades de les 615 empreses editores de la federació, que reuneix l'Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (Appec) i l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (Amic).

Les 334 publicacions en paper tenen 1,4 milions de lectors diaris --amb un descens del 2,2%--, mentre que les 281 digitals posseeixen 247.000 navegadors únics diaris.

Segons ha explicat l'autor de l'estudi, Enric Yarza, l'informe constata que el format paper segueix sent la base del model de negoci, ja que representa un 95% del volum de diners total: 46,4 milions d'euros dels 48,8 totals.

Dels 46,4 milions de volum de negoci del format paper, el 62,5% són ingressos publicitaris i un 33,8% per venda i subscripció d'exemplars; en el format digital, la xifra de 2,4 milions d'euros --el 93% per publicitat-- suposa un increment del 22% respecte a l'any anterior.

Yarza ha afirmat que aquest increment dels ingressos del 2,4% significa una línia de creixement "lleuger i petit", que prossegueix l'iniciat en 2014, quan ha estat del 0,6%.

Les publicacions de la federació contracten 2.497 persones, fet que suposa un 1,5% d'augment respecte al 2014, i nou de cada deu lectors de publicacions en català ho són d'aquesta federació.

Els mitjans digitals de la federació, ha explicat Yarza, aposten cada vegada més per aparèixer en diverses plataformes, la pràctica totalitat interactua en les xarxes socials i treballen amb diferents formats comercials.

2016

Yarza ha explicat que han enquestat també els mitjans per a la percepció que tenen amb vista a aquest any, i un 54% d'ells creu que acabaran millor que el 2015 i un 38% que han començat millor del que van acabar l'any passat, el que li ha fet assenyalar que "l'estat anímic és bo".

El secretari de Comunicació, Miquel Martí Gamisans, ha afirmat que les xifres són optimistes sense que calgui caure en el conformisme, i ha celebrat l'estat d'ànim per al 2016: "L'actitud ho és tot. Som un estat d'ànim".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés