Actualitzat 16/08/2017 14:46

Una comèdia del Teatre Tantarantana qüestiona si "és lícit dedicar-se al que a un li agrada"

Escena de l'obra 'Claqué o no' en el Teatre Tantarantana
EUROPA PRESS

'Claqué o no' està protagonitzada per una científica brillant que ho deixa tot per ballar

BARCELONA, 16 ago. (EUROPA PRESS) -

El Teatre Tantarantana de Barcelona es qüestionarà des d'aquest dimecres fins al diumenge 17 de setembre si "és lícit dedicar-se al que a un li agrada" en la comèdia de la companyia Dara 'Claqué o no', ha afirmat el seu autor i director, Roc Esquius, aquest dimecres en roda de premsa.

L'obra se situa dins de deu o 20 anys, moment en què el planeta travessa una crisi d'escassetat de l'aigua, i està protagonitzada per "la millor científica del món", ha afirmat l'actriu que la interpreta, Núria Deulofeu, i que és a punt de trobar la solució a aquest problema.

No obstant això, la científica s'encalla i no troba la solució, i al moment en el qual tothom està pendent del seu treball, decideix deixar-ho tot per ballar claqué "encara que no té ni idea", ha dit l'actriu.

Això provoca la reacció contrària de tot el món, motivant la visita d'un funcionari del govern --que interpreta Isidre Montserrat--, encarregat d'assegurar-se que la població ocupi el lloc de treball pel qual cada persona estigui millor preparada.

POST-CRISI ECONÒMICA

Malgrat situar-se en el futur, part de la situació social actual, segons Esquius: "En un moment en el qual ja ni es parla de la crisi econòmica, ens fixem en fins a quin punt ens ha afectat a l'hora de prendre un rumb professional en les nostres vides".

És la primera obra de la companyia Dara protagonitzada solament per dos actors, i els seus membres es veuen completament reflectits en la trama perquè tots ells procedeixen de mons professionals molt diferents de les arts escèniques: en la companyia hi ha un informàtic, un enginyer industrial, un altre ha estudiat en l'Institut Nacional d'Educació Física (Inef) i una altra compagina la interpretació amb el periodisme.

"La gent abans no es plantejava canviar, el treball era para tota la vida. Nosaltres som d'una generació en la qual això s'ha enfonsat i ens trobem fora d'aquesta cotilla. Per a aquesta gent que decideix deixar tota la seva carrera, tot el que ha fet en la vida passa a un carreró sense sortida i no li serveix per res més", ha reflexionat l'autor.

PÚBLIC DIVIDIT EN DOS BÀNDOLS

L'escenografia és "austera, però mecànica i repetitiva, en la qual tot té el seu lloc, com la societat, en la qual tot té el seu lloc correcte", ha explicat.

Han apropat les cadires de la platea al mateix nivell que l'escenari, i a més s'han col·locat a banda i banda, alguna cosa que l'actor Isidre Montserrat valora especialment: "És increïble com sents l'energia dels espectadors. Notes la respiració i s'integra en l'obra. És la primera vegada des que actuo que noto el somriure del públic".

Aquests dos costats volen reforçar la idea que hi ha dos bàndols, segons el director: "El bàndol de si ha de canviar de professió o no, de si fer el que se't dóna bé et farà feliç o no, i de si cal fer cas a l'estat que et demana que actuïs responsablement perquè t'ha estat subvencionant els estudis".

JOCS DE LLENGUATGE

El text s'ha escrit pensant específicament a l'estiu, per la qual cosa és "fresc i divertit" i fa molts jocs amb el llenguatge, amb el que segons l'autor cada paraula té el seu lloc específic.

L'obra és l'última de la tercera temporada del cicle de companyies independents en residència en el Tantarantana 'El Cicló', en la qual han format part cinc companyies.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés