Actualitzat 22/10/2015 16:10

La CNMC sanciona Mediaset amb 324.000 euros per publicitat encoberta en 'Sálvame diario'

MADRID, 19 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional del Mercat de la Competència (CNMC) ha decidit sancionar amb 324.000 euros Mediaset per "publicitat encoberta" per l'emissió d'un microespai de salut en el programa 'Sálvame diario'. Competència sosté que aquest model de publicitat supera una "especial gravetat" quan es tracta de temes de salut. Mediaset disposa de dos mesos per recórrer la sanció.

Segons ha constatat la CNMC, el programa de Telecinco ha realitzat "comunicacions comercials encobertes d'Actafarma, Revidox, Obextrem i Dormax", en les seccions de salut 'M'encanta cuidar-me' del programa dels dies 30 d'octubre, 6, 13 i 27 de novembre i 4 de desembre del 2014. La CNMC considera que aquestes emissions suposen "una vulneració a allò disposat a l'art. 18.2 i 58.8 de la Llei General de Comunicació Audiovisual (LGCA).

Aquestes comunicacions "amb propòsit publicitari", segons la CNMC, establien vincles amb el suposat anunciant a través d'un 'hashtag' i una pàgina web, i en un entorn apte per induir el teleespectador a error pel que fa a la seva naturalesa". Competència sosté que "en cap moment de la seva emissió s'advertia del seu tractament com a publicitat ni apareixia cap sobreimpressió en aquest sentit".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés