Publicat 10/03/2016 10:44

La CNMC sanciona amb més de 311.000 euros Mediaset per superar el temps d'emissió de publicitat i autopromoció

Mediaset
MEDIASETESPAÑA

MADRID, 10 març (EUROPA PRESS) -

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit sancionar Mediaset amb 311.147 euros per haver superat en els canals Telecinco i Cuatro els límits de temps d'emissió dedicats als missatges publicitaris i autopromoció, regulats a la Llei General de Comunicació Audiovisual (LGCA).

Segons ha recordat l'organisme, l'article 14.1 de la Llei 7/2010, del 31 de març, General de Comunicació Audiovisual, estableix el límit de temps d'emissió de publicitat de missatges publicitaris i de televenda a 12 minuts per hora natural.

En aquest sentit, la Llei estableix que "per al còmput d'aquests 12 minuts es tindrà només en compte el conjunt dels missatges publicitaris i la televenda, excloent-se el patrocini i l'emplaçament" i "també s'exclourà del còmput la telepromoció quan el missatge individual de la telepromoció tingui una durada clarament superior a la d'un missatge publicitari i el conjunt de telepromocions no superi els 36 minuts al dia, ni els 3 minuts per hora de rellotge".

D'altra banda, la Comissió ha apuntat també que l'article 13.2 de la Llei 7/2010, fixa a 5 minuts per hora el "temps dedicat als anuncis publicitaris sobre els seus propis programes i productes".

Finalment, ha assenyalat que les infraccions --de caràcter lleu-- detectades a Telecinco i Cuatro van tenir lloc entre els mesos de març i juliol del 2015; i ha destacat que contra aquesta decisió, Mediaset podrà interposar recurs contenciós administratiu davant de l'Audiència Nacional, en un termini de dos mesos.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés