Publicat 07/01/2016 14:26

Catalunya vol augmentar un 20% el turisme mèdic en 15 centres sanitaris privats

Cirurgía para curar la diabetes tipo 2
TEKNON

La Generalitat i Turisme de Barcelona creen la marca 'Barcelona Medical Destination'

BARCELONA, 7 gen. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat i Turisme de Barcelona han impulsat la marca 'Barcelona Medical Destination' per promoure el turisme mèdic a Barcelona i Catalunya amb la previsió d'augmentar un 20% en dos anys el nombre de pacients estrangers que es tracten en 15 centres sanitaris privats catalans --quatre d'aquests concertats--, respecte als 20.000 usuaris que atenen actualment.

En roda de premsa aquest dijous, el conseller d'Empresa, Felip Puig, i el de Salut, Boi Ruiz, han signat el conveni que crea la marca, al costat del president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, i els representants de Barcelona Medical Agency (BMA), Jaume Raventós, i de Barcelona Centre Medic (BCM), Josep Prats.

El pla d'acció del 2016 del 'Barcelona [Medical] [Destination]' preveu assistir a jornades a tot el món i impulsar campanyes de promoció, i té un pressupost d'entre 160.000 i 200.000 euros, dels quals la meitat procedeixen de recursos de la Generalitat i el 50% restant, l'assumirà Turisme de Barcelona.

La iniciativa se centrarà a captar pacients dels països àrabs, que tenen una gran tradició a tractar-se a l'estranger; Rússia i repúbliques exsoviètiques; centre d'Europa; el nord d'Àfrica, i països de l'Amèrica Llatina.

Entre altres accions, preveuen assistir a esdeveniments comercials de referència en el sector com el World Medical Tourism & Global Healthcare Congress (Washington); Workshop Antor Médico, Benestar i Luxe (Moscou); congrés Arab Health, i la International Medical Travel Exhibition and Conference (Dubai).

El conseller Boi Ruiz ha assegurat que aquest projecte "no introduirà elements de discriminació" en el sistema sanitari públic, ja que els pacients estrangers seran atesos sobretot en els centres privats que formen part de les dues associacions col·laboradores, i els concertats no tenen ànim de lucre.

BARCELONA, DESTÍ MÈDIC "D'EXCEL·LÈNCIA"

Felip Puig ha expressat que l'objectiu de la nova marca és "fer de Barcelona un destí mèdic d'excel·lència", i aprofitar la capacitat dels seus centres i la voluntat d'internacionalització de Catalunya, i alhora apostar per un turisme que va més enllà del sol, platja, paella i sangria.

Des de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart ha indicat que volen donar a la ciutat i a Catalunya "més possibilitats d'èxit turístic", aprofitant els metges excepcionals que té.

'Barcelona Medical Destination' tindrà dues plataformes de gestió: el consell general, una assemblea dels membres de la marca --al qual es convidaran altres entitats públiques i privades vinculades al turisme mèdic--, i el comitè executiu, format per vuit persones, dues de cadascun dels actors constituents.

Entre els centres col·laboradors hi ha l'Hospital Quirón, Quirón Teknon, Quirón Dexeus, Barnaclínic-Grup Hospital Clínic, Hospital Sant Joan de Deú, Institut Guttmann, la Clínica Barraquer, la Clínica Sagrada Família i la Tres Torres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés