Actualitzat 13/05/2016 17:23

Catalunya no està "gens d'acord" amb les revàlides d'ESO i Batxillerat de la Lomce

Meritxell Ruiz
EUROPA PRESS

Sí és partidària d'avaluar els alumnes en Primària "per conèixer el nivell de competències bàsiques"

MADRID, 13 maig (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, ha assegurat que no està "gens d'acord" amb les revàlides d'ESO i Batxillerat, és a dir, les avaluacions finals per a aquestes etapes educatives que estableix la Lomce, aprovada pel Govern de Mariano Rajoy.

Així ho ha manifestat en declaracions als periodistes a la seva arribada a Ministeri d'Educació, on aquest divendres es reuneix el ministre d'Educació, Cultura i Esport, Íñigo Méndez de Vigo, amb els consellers del ram en la Conferència Sectorial.

La consellera catalana ha rebutjat que hi hagi revàlides "que condicionin l'obtenció d'un títol a un examen extern": "Això vol dir que no es dóna valor al que fan els professors i les avaluacions que fan", ha assenyalat.

En aquesta línia, ha demanat al ministre que la prova per a Secundària i Batxillerat no tingui validesa "més enllà" de l'any que ve. Segons ha explicat, Méndez de Vigo "ha acceptat" que per al curs que ve les revàlides en aquestes etapes educatives no siguin determinants per a l'obtenció del títol.

A PRIMÀRIA SÍ

Sí s'ha mostrat partidària d'avaluar els alumnes a Primària "per conèixer el nivell de competències bàsiques" que tenen i, d'aquesta manera, "ajudar" el centre educatiu i el propi sistema "a millorar". "Una altra cosa és que aquestes revàlides el que facin és condicionar el títol d'un ensenyament que és obligatòria", ha dit, mostrant-se especialment crítica amb les avaluacions educatives per a l'ESO.

Així, ha recordat que Catalunya "fa vuit anys" que aplica el seu propi sistema d'avaluació als alumnes de sisè de Primària insistint que "els centres estan contents".

I, en aquest sentit, ha posat èmfasi que "les proves no es preparen en un dia" sinó que "porten anys de preparació" i després cal "testar-les" diferents centres educatius.

Segons la seva opinió, aquesta avaluació dóna "bona informació" als familiars i amb vista a passar a Secundària. Això sí, ha destacat que a Catalunya la llei estableix que "en cap cas" aquest examen condiciona l'expedient acadèmic de l'alumne.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés