Actualitzat 30/03/2017 21:33

Carmina, una mestra jubilada protagonitza l'anunci de la Loteria de Nadal

MADRID, 14 nov. (EUROPA PRESS) -

Els actors de carn i ossos tornen al tradicional anunci de la Loteria de Nadal, que aquest any protagonitza Carmina, una mestra jubilada d'un poble de la costa asturiana que creu haver guanyat la grossa al vespre del sorteig, segons s'ha desvetllat aquest dilluns 14 de novembre en la presentació del Sorteig Extraordinari de la Loteria de Nadal 2016.

L'esdeveniment també tenia com a objectiu presentar les falques radiofòniques i l'anunci de la Loteria de Nadal que al 2016 tornen a protagonitzar actors de carn i ossos, que prenen el relleu de l'entranyable Justino (personatge animat), el vigilant nocturn de la fàbrica de maniquins del 2015.

D'aquesta manera, '21 de desembre' explica la història d'una mestra jubilada que, al vespre del sorteig de Nadal, creu que el seu número és l'agraciat amb el primer premi quan veu un reportatge de l'any anterior a la televisió. Llavors Carmina surt corrents al carrer a compartir la seva alegria amb la seva família i tots els veïns del poble.

En un primer moment, el seu fill pensa a treure de l'error la seva mare i dir-li la veritat, que el sorteig encara no s'ha celebrat. No obstant això, quan veu la immensa alegria que envaeix la Carmina decideix seguir-li el corrent i prendre com a còmplices la resta dels veïns, des de les perruqueres passant pel venedor de loteria, que quan veu la protagonista es posa la tradicional samarreta amb el lema '1er Premi, venut aquí'.

Empesos per la Carmina, tots junts pugen al far del poble a celebrar amb magnificència la gran notícia, moment en el qual el fill de la protagonista pren la decisió d'explicar-li la veritat. "Ja sé el que vas a dir-me, però a una mare sempre cal fer-li cas. I jo sóc molt més feliç sent això per a vosaltres", el talla la Carmina, i li entrega el dècim premiat al seu fill.

D'altra banda, les falques que s'han elaborat per emetre en les emissores de ràdio tenen com a protagonistes persones que juguen a la Loteria de Nadal, i expliquen què farien si els toqués el premi, des de sortir a la balconada i "fer un crit enorme" passant per anar a buscar la família i cridar els éssers estimats.

La presentació de l'anunci i les falques radiofòniques ha tingut lloc a la Casa d'Amèrica de Madrid, en un acte en el qual ha participat la presidenta de la Societat Estatal de Loteries i Apostes de l'Estat (SELAE), Inmaculada García; el director general creatiu de l'agència Leo Burnett, Juan García Escudero; i el director de cinema Santiago Zannou.

La campanya d'aquest any manté el lema del 2014 i el 2015, 'El premi més gran és compartir-lo', i ha estat creada per Leo Burnett, l'agència encarregada d'elaborar les campanyes de les dues edicions anteriors ('El Bar d'Antonio' i 'Justino').

"TORNA A RESSALTAR EL BÉ"

En aquest sentit, la presidenta de Loteries i Apostes de l'Estat ha detallat que la campanya del 2016 "torna a ressaltar el bé, la màgia, la generositat, l'alegria, l'afecte popular, i el valor de compartir" amb els éssers estimats "des de la il·lusió del número triat fins a la celebració del número premiat".

El director general creatiu de l'agència Leo Burnett, Juan García Escudero, ha explicat que Carmina és un personatge de ficció, interpretat per la "meravellosa" Pilar, una dona de 84 anys sense experiència prèvia al món de la interpretació, que es va apuntar al càsting per suggeriment d'un dels seus néts. "Es va apuntar i va ser la millor de llarg", ha concretat.

En aquest sentit, Santiago Zannou ha detallat que Pilar viu a Madrid, però té ascendència aragonesa "com el seu nom indica", i ha agregat que la idea era fer "un poble de pobles" per la qual cosa s'ha filmat en diversos municipis asturians, entre ells, Villaviciosa o Lastres.

El director de cinema ha declarat que la millor manera de treballar amb els actors perquè "donin el màxim de si" és explicar-los bé la història, i ha assegurat que el guió que va rebre li ha "agradat molt". "La millor manera de treballar amb els actors és entregar-los una bona història, una bona idea, un bon guió", ha postil·lat.

Preguntat sobre el motiu d'haver apostat en aquesta ocasió per una història real en lloc de per l'animació, García Escudero ha detallat que el format de la campanya ve determinat per la història que es vol explicar. "No és una decisió prèvia. Ens va passar amb Justino. Una vegada teníem la història, decidim que la millor manera d'explicar-la era l'animació", ha concretat, al mateix temps que ha agregat que aquesta història "necessitava d'aquesta humanitat i de veure-li el fons de l'ull a la persona".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés