Actualitzat 29/08/2016 14:47

Carmen Machi protagonitza una "impossible" relació mare-filla en la pel·lícula 'La puerta abierta'

Carmen Machi
EUROPA PRESS

"El rodatge em va deixar demolida, era molt desolador", assegura

BARCELONA, 29 ago. (EUROPA PRESS) -

L'actriu Carmen Machi encarna a 'La puerta abierta' la "impossible" relació mare-filla en la primera pel·lícula escrita i dirigida per la l'Argentina Marina Seresesky, i amb la interpretació també de Terele Pávez i Asier Etxeandía presentada aquest dilluns a Barcelona.

En la cinta, producció de Meridional Produccionales i Chester Media Produccions, Rosa (Machi) és prostituta, una feina que ha heretat de la seva mare --que havia d'interpretar Amparo Baró, però va prendre les regnes Pávez després de la seva mort--, que converteix la seva vida quotidiana en un infern fins que l'arribada d'un nou membre familiar li donarà una oportunitat per ser feliç.

En una entrevista d'Europa Press, Machi ha explicat que la pel·lícula posa sobre la taula una terrorífica relació plena de rancor i absent d'amor: "Ser mare és un tema intocable i Marina ho tracta sense concessions", ha defensat Machi.

Ha assegurat que en llegir el guió la negror del personatge i actitud davant de la vida li produïa rebuig, així com la seva poca capacitat de ser feliç: "El rodatge em va deixar demolida, era molt desolador", ha dit.

Amb un nus en el coll i contínues ganes de plorar, Machi ha explicat que la seva missió era mostrar una dona amargada i que culpa els altres de la seva infelicitat fins que, per accident, arriba a la seva vida una nena que "li dóna un camí de llum".

DUEL ACTORAL

El duel actoral amb aquesta nena, de cinc anys i debutant en la interpretació cinematogràfica, ha estat "increïble i sorprenent" malgrat el cansament de rodar.

En el paper d'un transvestit (Lupita), Asier Etxeandía ha considerat un regal aquest personatge, que és en realitat el més maternal i noble de tots i que ha interpretat tractant d'allunyar-se dels tòpics: "Estar a 40 graus de febre durant el rodatge em va ajudar a estar fluixa i esgotada, com ella".

La directora ha explicat que va conèixer a Machi i Amparo Baró a l'espectacle teatral 'Agost', on totes dues actuaven, i que va escriure aquest llargmetratge pensant en Carmen, convençuda de la seva capacitat d'encarar un registre "dramàtic i brutal".

Ha remarcat que es tracta d'una història sobre la maternitat i també sobre algú que no sap com ser feliç: "És la maternitat des del que no comptem, i també veure entre prostitutes com passen les seves vides i la seva intimitat, ja que sobreviuen com poden, ha dit.

De fet, la cinta està rodada en una típica 'corrala' madrilenya, un lloc on tot se sent i on es barregen molts tipus de persones, espai amb el qual ella se sent identificada perquè viu en un recinte semblant.

Ambientada en època nadalenca, també és una pel·lícula que versa sobre els llaços familiars sanguinis i els que no ho són: "Jo estic lluny d'on vaig néixer i sé que has d'armar els teus llaços allà on estiguis".

Machi i Seresesky ja tenen pròxim projecte comú: una pel·lícula de terror i d'època coproduïda amb Mèxic per a la qual la directora s'emportarà altres actors espanyols, com Bárbara Lennie, i que portarà per títol 'Recuerda la muerte'.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés