Actualitzat 21/07/2016 13:52

Una app farà més accessible el 112 als refugiats a Catalunya

Presentación de la 'app' '112 Accessible'
EUROPA PRESS

Treballa per senyalitzar les zones de cobertura en entorns naturals

BARCELONA, 21 jul. (EUROPA PRESS) -

El telèfon d'emergències 112 de Catalunya (CAT112) facilitarà la comunicació amb les persones refugiades amb una aplicació per a 'smartphones' que, a través de pictogrames, frases traduïdes automàticament a l'idioma del dispositiu i la geolocalització, permetrà reportar una emergència salvant les "barreres idiomàtiques" de les trucades.

El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha explicat aquest dijous en una roda de premsa que es tracta d'un conveni de col·laboració entre el seu departament, la Conselleria de Treball, Afers Socials i Famílies, i l'empresa Telefónica.

L'aplicatiu permet reportar emergències per a la Policia, els Bombers, el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), Protecció Civil i els Agents Rurals, i podrà descarregar-se de manera gratuïta amb un codi que distribuirà el Comitè Català d'Acollida de Refugiats entre els sol·licitants d'asil.

Està pensat per a persones que no parlin cap dels idiomes en els quals està disponible el 112 --català, castellà, anglès, francès i alemany--, i no està obert a la població general perquè restaria eficàcia, ja que les trucades permeten recollir informació més necessita.

L'aplicació '112 Accessible', que funciona amb la mateixa cobertura d'emergència que el servei telefònic --sense necessitat de tenir 3G-- envia als operaris del telèfon un SMS amb informació sobre la localització --que inclou automàticament-- i la tipologia d'emergència, per tal de reduir el temps de gestió i salvar les barreres de comunicació.

El director del CAT112, Frederic Adan, ha destacat que l'Administració pública i les noves tecnologies s'uneixen en aquesta iniciativa per respondre als problemes de persones en situació vulnerable, i ha destacat que la seguretat "és una necessitat", igual que l'ensenyament i la sanitat.

El secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós, ha destacat que l'app suposa "un pas més en la línia d'acollir" les persones que a falta de seguretat fugen dels seus països, donant-los seguretat també en l'acollida.

El titular d'immigració ha apuntat que Catalunya ha multiplicat per nou el nombre de refugiats acollits en quatre mesos, fins a arribar a prop de 200, i ha destacat que ara suposa encara més un territori d'acollida segur.

Telefónica ha desenvolupat l'aplicació '112 Accessible', que s'ha adaptat també en una versió per a les persones sordes i laringectomitzades, i que se suma a l'app gratuïta i d'ús universal 'My112', que permet geolocalitzar la trucada de manera automàtica si hi ha cobertura de dades.

ZONES DE COBERTURA

Preguntat per la situació de la cobertura d'emergències a Catalunya, després de la recent mort d'una jove de Sabadell (Barcelona) en un punt del Pirineu aragonès en què no hi havia cobertura, Jané ha destacat que s'està senyalitzant els punts en els quals es pot contactar amb emergències en zones concorregudes amb poca cobertura, i fins ara han instal·lat més de 400.

També ha apuntat que es treballa amb els operadors de telefonia perquè encara queden "zones fosques" a Catalunya, que segons fonts de protecció civil són entre el 15% i el 25% del territori.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés