Actualitzat 22/10/2015 16:26

El Consell Escolar creu que prohibir els mòbils pot limitar els drets dels alumnes

USO DEL TELEFONO MOVIL
EUROPA PRESS

"L'ús de les tecnologies digitals i dels mòbils els dóna oportunitats de ser responsables"

BARCELONA, 4 març (EUROPA PRESS) -

El Consell Escolar de Catalunya ha aprovat aquest dimecres un document que assenyala que prohibir l'ús dels telèfons mòbils a l'aula pot constituir una "restricció" del dret dels alumnes a ser considerats ciutadans, afirma el text recollit per Europa Press.

Segons ha informat Catalunya Ràdio, l'òrgan ha debatut aquest dimecres en ple el document 'Les tecnologies mòbils en els centres educatius', que considera que la regulació dels mòbils a l'aula ha de respectar la Llei 14/2010, de 26 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència.

El desembre, la Conselleria va anunciar que prepara una ordre per regular a partir del curs 2015-2016 l'ús dels mòbils en les escoles i els instituts públics, el que deixarà en mans dels centres, si bé aconsellarà aprofitar els mòbils com "eina educativa".

"Si es vol que els nois i noies aprenguin a ser responsables, l'ús de les tecnologies digitals i del mòbil els dóna oportunitats de ser-ho: utilitzar-les per aprendre és una forma òptima d'exercir aquesta responsabilitat", sosté el document.

Afegeix que les famílies estarien generalment d'acord, ja que un nen porta el mòbil a l'escola perquè els seus pares ho adquireixen i sufraguen el seu consum, el que comporta una "autorització implícita" del seu ús, i alhora li atorguen confiança i el conviden a la responsabilitat.

DE MANERA "ORDENADA I SENSATA"

El Consell Escolar defensa que integrar de manera "ordenada i sensata" les tecnologies digitals en l'ensenyament és clau per desenvolupar les competències necessàries perquè els estudiants aprenguin de manera autònoma al llarg de la vida, quelcom imprescindible en una societat basada en el coneixement.

Recorda que algunes de les competències que han d'arribar als alumnes, segons Ensenyament, són les relacionades amb l'ús correcte i eficaç dels mòbils, com seleccionar tasques; utilitzar aplicacions d'imatge fixa, so i vídeo, i compartir informació, entre d'altres.

El document recull que, segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), als 10 anys el 24% dels nens té mòbil; als 12 anys, un 64%; als 14 anys, un 86%, i als 15 anys, un 90%.

Dades catalanes reflecteixen que tres de cada cinc --un 58%-- nens i adolescents tenen mòbil, un percentatge que augmentarà els anys vinents, de manera que "materialitzar el potencial educatiu de la tecnologia creix contínuament", tot i que cal pal·liar les desigualtats.

El Consell recomana als centres educatius que estableixin "pautes clares, factibles, que els propis alumnes comparteixin i puguin ajudar a aplicar i a actualitzar" perque l'alt potencial educatiu dels mòbils s'encarrili de manera positiva i s'eviti la confrontació entre alumnes i professors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés