MADRID, 1 des. (EDIZIONES/Portaltic) -
Amazon se suma a les tecnologies de reconeixement facial i l'aprenentatge profund a través d'una Intel·ligència Artificial, com Google o Microsoft, i ha llançat Amazon Rekognition, un servei que té com a finalitat proporcionar serveis de 'deep-learning' als desenvolupadors.
L'eina està disponible per a desenvolupadors i permet reconèixer cares humanes, identificar emocions o identificar objectes de l'etiqueta, segons explica The Verge. Permet reconèixer què apareix en la imatge: animals, objectes, etc.
"Amazon Rekognition es basa en la mateixa tecnologia provada i altament escalable, en el fons d'aprenentatge desenvolupat pels científics de visió per ordinador d'Amazon per analitzar milers de milions d'imatges al dia durant Prime Fotos", expliquen en el bloc de desenvolupadors. "Amazon Rekognition utilitza models de xarxes neuronals profundes per detectar i etiquetar milers d'objectes i escenes en les seves imatges, i estem contínuament afegint noves etiquetes i funcions de reconeixement facial per al servei", afegeix.
L'API estarà disponible per als usuaris d'Amazon Web Services perquè puguin afegir reconeixement facial a la seva aplicació o bé ordenar les imatges per etiquetes o índexs. L'aplicació està disponible des d'avui per a algunes regions com Virgínia del Nort, Oregon o Irlanda.
"Amb Amazon Rekognition, vostè només paga pel nombre d'imatges a analitzar i les metadades emmagatzemen cares. No hi ha quotes mínimes o compromisos inicials i es pot començar de manera gratuïta i estalviar més a mesura que creix amb el model de fixació de preus diferenciats de Rekognition", explica Amazon.