Publicat 30/03/2015 13:43

Brussel·les no plantejarà canvis en seguretat fins al final de la investigació

Laboratorio móvil de la Gendarmería francesa
GENDARMERÍA NACIONAL DE FRANCIA

BRUSSEL·LES, 30 març (EUROPA PRESS) -

La Comissió Europea ha demanat aquest dilluns esperar a conèixer les conclusions de la investigació en marxa sobre el sinistre del vol de Germanwings --al copilot del qual s'acusa d'estavellar voluntàriament l'avió als Alps francesos amb 149 persones més a bord--, abans de plantejar canvis en les normes de seguretat aèria europees.

Brussel·les "pren nota" de la recomanació emesa divendres passat per l'Agència europea de seguretat aèria (EASA) perquè hi hagi a cada moment un mínim de dues persones autoritzades en la cabina de l'avió, segons ha dit en una roda de premsa el portaveu comunitari responsable de Transports, Jakub Adamowicz.

L'executiu comunitari, tot i això, considera prematur donar passos per convertir aquesta recomanació "temporal" en un canvi normatiu que converteixi aquesta precaució en un requisit obligatori per a les companyies europees.

La recomanació de l'agència europea, efectiva des de divendres passat i que obliga que un altre membre de la tripulació passi a la cabina si s'absenta el pilot o el copilot, ha estat publicada després que diverses aerolínies europees anunciessin que anaven a donar aquest pas per evitar que es repeteixin casos com el del vol de Germanwings.

Actualment, les normes de la UE només obliguen a la presència de pilot i copilot en la cabina durant l'enlairament i l'aterratge, però preveu que un dels dos s'absenti en altres moments del vol per raons fisiològiques o operatives" sense que hagi de ser reemplaçat per un altre membre de la tripulació.

"La investigació està en curs, deixem les autoritats competents acabar (el treball)", ha demanat Adamowicz, qui ha demanat deixar que les indagacions de les autoritats franceses concloguin "abans de veure les etapes següents".

Mentrestant, Brussel·les està en comunicació amb els investigadors francesos i alemanys, tot i que els "contactes més concrets" es produeixen entre l'EASA i l'Oficina d'Investigació i Anàlisis gala (BEA).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés