Actualitzat 29/03/2017 12:33

Abertis, Grup Planeta, AXA, la DGT i Trànsit s'uneixen per reduir les víctimes de trànsit

La DGT alerta d'un increment del consum de drogues al volant

BARCELONA, 6 oct. (EUROPA PRESS) -

Abertis, Grup Planeta i Atresmedia, AXA, la Direcció General de Trànsit (DGT) i el Servei Català de Trànsit (SCT) s'han unit amb l'objectiu d'aconseguir reduir les víctimes de trànsit a les carreteres fins a l'objectiu zero víctimes en la I Trobada Planeta Vial celebrada aquest dijous a Barcelona.

El president d'Abertis, Salvador Alemany, ha destacat en l'obertura de les jornades el compromís de la seva companyia amb la seguretat viària i ha recalcat l'aposta per tenir les seves autopistes "al màxim nivell de seguretat" en aspectes com els controls d'accés, la qualitat del paviment, la informació a l'usuari i les tanques.

"Podem fer moltes conferències, cursos, campanyes de motivació, però la part més important és que les nostres autopistes protegeixin els usuaris, fins i tot dels seus propis comportaments temeraris", ha argumentat Alemany, que ha destacat que en aquests dos darrers anys han inclòs en els objectius dels equips directius la reducció de la sinistralitat.

En la seva intervenció durant la jornada, l'assessor tècnic de la plataforma 'Ponsa-li fre' d'Atresmedia José María Quesada ha ressaltat que des del 2008 estan compromesos amb la seguretat viària i que el seu objectiu principal és arribar a l'objectiu de zero morts a les carreteres l'any 2020.

La plataforma 'Posa-li fre', que exerceix com a lobby per canviar polítiques de trànsit, alerta del repunt de la sinistralitat a les carreteres espanyoles, que pot arribar als 1.800 morts aquest any si se segueix amb la mateixa tendència, cosa que suposaria un augment del 7%.

Entre els seus objectius, que hi hagi una assignatura de seguretat viària, eradicar el mòbil al volant, reprendre la inversió en carreteres secundàries i promoure la substitució de vehicles antics que circulen a les carreteres.

Des del Servei Català de Trànsit, la seva directora, Eugènia Domènech, ha destacat que per a l'objectiu de zero morts a les carreteres, per al que ells es fixen l'any 2050 com a horitzó, han llançat una campanya en les xarxes socials '#ceromortstrànsit', que consisteix a fer-se una selfie amb el gest zero, per demanar el compromís de la societat amb aquesta fita.

Ha explicat que en matèria de seguretat viària a les carreteres s'està en un "moment crucial" perquè l'any 2015 es va produir un increment de la sinistralitat a Catalunya, que al llarg del 2016 se li està donant la volta.

116 MORTS A CATALUNYA

Ha informat que a Catalunya han mort aquest any 116 persones a les carreteres, 20 menys que l'any 2015 (136), malgrat dos accidents greus amb 20 víctimes mortals, 23 ferits de gravetat i 13 menys greus: un a Freginals a l'AP-7, en què van morir 13 estudiants Erasmus, i un altre a Ponts de Molins a la N-II amb set morts.

Durant la jornada, el secretari general de la DGT, Cristóbal Cremades, ha alertat que el 12% dels conductors espanyols condueixen havent begut alcohol o consumit drogues, sobretot marihuana i cocaïna, segons un recent estudi del seu departament.

Malgrat que persisteix el consum d'alcohol en els conductors, ha considerat que és un problema que disminueix de mica en mica, mentre que augmenta la xifra de conductors que circulen drogats: "Tenim un problema de drogues molt important, anem solucionant el problema de l'alcohol", ha resumit.

Ha demanat dissociar el consum a la societat del consum en la conducció ja que, mentre el 12% dels espanyols beuen diàriament, només el 3% dels conductors ho fan, però paral·lelament es droga menys gent en general però més conductors.

CONTROLS DE DROGUES MASSIUS

Davant d'aquesta situació, la DGT per primer cop ha desplegat controls massius d'estupefaents a les carreteres, amb l'objectiu d'arribar als 100.000 controls: "Volem que el control de drogues sigui tan comú com el d'alcohol".

La Fundació AXA, que col·labora amb Atresmedia en la plataforma 'Posa-li fre' en el seu objectiu de zero morts a les carreteres, hi participa aportant el seu coneixement en les causes i conseqüències dels accidents de trànsit.

Segons ha explicat durant la jornada el director de la Fundació, Josep Alfonso, tenen un centre d'estudi de seguretat viària que gestiona milions de dades i que han elaborat estudis centrats en els actors de la seguretat viària: motoristes, conductors, ciclistes i vianants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés