Publicat 03/05/2016 18:30

Un 55,4% de centres educatius catalans incorpora l'anglès en matèries no lingüístiques

Mònica Peña y Meritxell Ruiz
EUROPA PRESS

Els alumnes de quart d'ESO superen per primera vegada els 70 punts a les proves d'anglès

BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -

Un 55,4% dels centres educatius catalans ha incorporat l'anglès en alguna àrea o matèria no lingüística o en alguna part, ha explicat aquest dimarts la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, en una compareixença al Parlament.

Ha detallat que als centres públics ha passat del curs 2012-2013 d'un 32% de centres a primària a un 52%, i que a l'ESO l'increment ha estat del 23% al 47% d'instituts, que permet que l'alumne "estigui en contacte amb l'anglès en altres àrees" i en millori les competències.

La consellera ha anunciat que els alumnes catalans de quart d'ESO han obtingut per primera vegada una puntuació superior a 70 a les proves d'avaluació, que es van fer el febrer, tot i que Ruiz, ha admès que "hi ha un marge de millora significatiu".

Ha assenyalat que a les proves de primària s'ha passat d'una puntuació de 73 durant el curs 2012-2013 a 74,5 durant el 2014-2015, i que a les de quart d'ESO, ha passat de 66,9 a superar aquest curs els 70 punts, xifra amb la qual s'ha assolit la competència.

Ha celebrat que, segons la seva opinió, s'hagin reduït les diferències als resultats dels centres d'alta complexitat i la resta: els centres d'alta complexitat han passat d'una puntuació de 52,1 durant el curs 2012-2013 a 63,1 al 2014-2015.

"EINA ÚTIL"

Ruiz ha assegurat que la Generalitat vol que els alumnes deixin de concebre el català com una assignatura perquè la considerin una "eina útil", i ha advocat perquè l'escola afavoreixi contextos reals on la llengua anglesa tingui utilitat.

La consellera ha assegurat que les llengües "no s'aprenen aïlladament", i ha reclamat que l'escola no sigui l'únic àmbit social que es potenciï, sinó que els mitjans de comunicació o el cinema també poden jugar un paper.

Ha explicat que el nombre de professors especialistes en anglès que han actualitzat la formació per adaptar-se als nous currículums competencials ha estat de 4.848 els últims cinc anys --d'un total de 9.000--, i ha assenyalat que en el present curs se n'han incorporat 554 als centres pel seu perfil lingüístic, respecte als 412 de l'anterior.

Ha xifrat en 49.266 els alumnes que estudien a les diferents Escoles Oficial d'Idiomes (EOI), 26.170 dels quals ho fan en anglès, seguit a distància pel francès i l'alemany.

Els diferents grups parlamentaris han ressaltat la importància de l'anglès, i C's ha assegurat que el nivell a l'escola catalana és "insuficient" mentre que el PP ha sostingut que és una de les debilitats del sistema educatiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés