Actualitzat 17/10/2014 15:51

Mèxic tindrà el segon circuit de Fórmula 1 més ràpid del món

Circuito de Fórmula 1 en México
Foto: JOSE PAZOS F.

MÈXIC, 17 Oct. (EUROPA PRESS) 

El nou circuit de Fórmula 1 'Hermanos Rodríguez', a Ciutat de Mèxic, serà el segon més ràpid del calendari amb velocitats que arribaran als 328 quilòmetres per hora, el que el situa just per darrere del de Monza, a Itàlia.

   Aquest dijous ha estat presentat davant la premsa el traçat que actualment es troba en remodelació, la nova versió del circuit de la Magdalena Mixhuca, el qual tindrà capacitat per a 125.000 persones i estarà preparat pel retorn del Gran Premi de Mèxic que tindrà lloc el 2015.

   El representant de l'empresa constructora alemanya Tilke, Christian Epp, ha comentat que el recorregut dels monoplaces serà prop de 65 segons per volta, i el màxim de velocitat estarà situat en 328 quilòmetres hora en la recta principal, just abans d'arribar al primer revolt.

   Aquest traçat "serà el segon més ràpid del calendari, tindrem altres dos sectors, a més de la recta principal, on s'arribarà als 300 quilòmetres per hora", ha explicat.

   "A més, es va pensar en l'espectacle, tant per a l'espectador com per al pilot, pel que serà un traçat molt atractiu quan estigui acabat", ha assegurat Epp.

   Ha afegit que en aquest projecte es van enfrontar a quatre principals reptes: el primer ha estat el terra per com és de fangós a la Ciutat de Mèxic; el segon, modificar un traçat històric; el tercer, adequar-lo pels estàndards de seguretat i, finalment, que tot això fos atractiu per les persones que ho veuran en viu.

   "Per solucionar això hem parlat amb experts en mecànica de sòls que ens ajudin a entendre com es comporta la superfície, després sabem que hi ha un valor històric en aquesta obra i hi ha puristes que volen conservar-lo", ha dit.

   "La FIA (Federació Internacional d'Automobilisme) també ens demana suficients sortides d'escapament que hem d'adequar al traçat", va esmentar.

   Ha afegit que en aquest sentit, s'han mogut entre 10 i 15 metres la zona del revolt coneguda com la 'Peraltada', la qual es prendrà per la meitat i no completa ja que en el nou disseny els cotxes entren on està actualment el Fòrum Sol.

   Finalment, ha indicat que l'autòdrom haurà d'estar llest 90 dies abans de la data del gran premi, a fi de fer l'última inspecció de la FIA i que pugui atorgar la llicència de grau ú perquè corri la Fórmula 1.

   Els treballs de remodelació se centren actualment a l'àrea de pits i per a finals d'aquest mes es començarà amb la remodelació de la pista.

LA PRIMERA CARRERA

   Construït en un parc públic al 1962, el circuit va albergar el seu primer gran premi de Fórmula 1 aquell mateix any, amb una prova no puntuable. A l'any següent, el Gran Premi de Mèxic es va convertir en esdeveniment puntuable com esdeveniment de temps complet per al Campionat Mundial.

   El circuit va continuar sent part del calendari de la F1 fins el 1970, quan un espectador va morir en una competició, provocant serioses condicions de risc per les carreres.

   Quan va tornar a obrir les portes el 1986, el circuit comptava amb un disseny més complex amb noves modificacions, així com millores de la seguretat, però va desaparèixer un altre cop després de la carrera disputada el 1992.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés