Actualitzat 30/03/2017 22:07

Vodafone Espanya ingressa 2.496 milions en el seu primer semestre fiscal, un 5,2% més

L'operadora aconsegueix augmentar els seus clients de mòbil, fibra i televisió

MADRID, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

Vodafone Espanya va ingressar 2.496 milions d'euros en el seu primer semestre fiscal (de l'1 d'abril al 30 de setembre), fet que suposa un increment del 5,2% respecte al mateix període de l'exercici anterior en termes comparables, segons ha informat aquest dimarts la companyia, que ha destacat els "sòlids" creixements en les principals magnituds de negoci.

En concret, Vodafone informa que els ingressos per servei es van incrementar un 4,1% en el període comprès entre l'1 d'abril i el 30 de setembre, fins a arribar als 2.273 milions d'euros.

En termes reportats, que inclouen l'efecte del finançament de terminals, els ingressos totals a la primera meitat de l'exercici es van incrementar un 0,3% i els ingressos per serveis un 0,7%.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) va créixer un 4,9% en el primer semestre de l'any i el marge de l'Ebitda es va elevar en 1,2 punts percentuals, fins al 27,7%, a causa de l'augment dels ingressos, l'eliminació dels subsidis, el control dels costos operatius i les sinergies derivades de l'adquisició i integració d'ONO.

De fet, la companyia remarca que l'augment en l'eficiència en la gestió d'aquests costos ha permès reforçar l'oferta de continguts de Vodafone One TV amb la compra de drets i canals de les principals competicions de futbol, que ha tingut el seu reflex en un augment significatiu dels costos de continguts.

Respecte al segon trimestre del seu exercici fiscal, els ingressos totals de Vodafone van arribar als 1.251 milions d'euros, fet que suposa un 4,2% més en termes comparables, però un 0,2% menys en termes reportats.

En aquesta línia, els ingressos per serveis van mantenir la tendència de creixement dels trimestres anteriors en el període comprès entre juny i setembre i van augmentar, en termes comparables, un 3,5% fins als 1.146 milions d'euros.

AUGMENTS DE CLIENTS

La companyia ha subratllat que aquests resultats estan impulsats per "forts" creixements de la cartera de clients en tots els segments, amb increments de 165.000 clients en telefonia mòbil, 92.000 en fibra i 138.000 en Vodafone One TV.

En concret, el nombre de clients de telefonia final ha tancat el trimestre en 14,51 milions, dels 11,42 milions eren de contracte, 91.000 més que fa un any. A més, el 'churn' dels clients de contracte disminueixen vuit dècimes, fins al 19,3%.

Alhora, 6,41 milions de clients gaudien ja de velocitat 4G, 463 més que fa un any. La cobertura 4G de Vodafone a 30 de setembre cobria el 95,5% de la població i s'estenia als 2.860 municipis. D'aquests, prop de 1.000 gaudien ja de la tecnologia 4G+ amb velocitats de baixada que poden arribar als 350 Mbps.

D'altra banda, informa que el percentatge de clients de banda ampla fixa amb una solució convergent s'eleva al 84,5% (3 punts percentuals més que al començament del semestre) i el nombre de Clients de Vodafone One creix, en el mateix període, en 539.000 fins a superar els 2 milions.

Respecte a la seva oferta de televisió, el començament de la temporada de futbol i l'àmplia oferta de canals de TV, juntament amb els serveis de Videoclub i Netflix, ha accelerat la contractació de Vodafone One TV, que ja supera els 1,2 milions de Clients. "La pròxima incorporació d'HBO i l'esforç innovador en tecnologies com 4K reforçaran el paper dels serveis de TV en l'oferta convergent de Vodafone Espanya", assegura.

ÈXIT DE L'ESTRATÈGIA

Vodafone Espanya remarca que el creixement de la cartera de clients, l'increment dels ingressos i la millora de la rendibilitat estan relacionats amb "l'èxit en la implementació de l'estratègia" de la companyia.

Així, destaca que això l'ha portada a "consolidar el seu lideratge en Experiència de Client entre les grans operadores", tant entre clients particulars com empresarials, i a reforçar la seva posició al mercat convergent de banda ampla ultraràpida.

En el cas de la fibra, Vodafone compte ja amb 2,09 milions de clients, mentre que el conjunt de la banda ampla fixa va arribar als 3,06 milions, 41.000 més que fa un any. Al tancament de setembre, el nombre d'unitats immobiliàries disponibles amb fibra arribava als 14,7 milions, de les quals 9,5 milions estan passades amb fibra ONO o formen part de desplegaments compartits.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés