Actualitzat 22/02/2016 09:53

Vodafone confia a arribar a un acord amb Mediapro sobre la Lliga

Tienda de telefonía de Vodafone
EUROPA PRESS

Coimbra avança que la CNMC publicarà la setmana que ve la regulació definitiva sobre fibra

BARCELONA, 22 febr. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de Vodafone España, Antonio Coimbra, ha assegurat que la companyia segueix negociant amb Mediapro per poder emetre la Lliga les pròximes tres temporades i ha confiat a poder arribar a un acord, tot i que "queden moltes coses per aclarir".

"Vodafone té intenció d'arribar a un acord per tenir el mateix d'aquest any", ha afirmat Coimbra en una trobada amb la premsa en el marc del Mobile World Congress (MWC).

Tot i això, ha incidit que, tot i que el procés ha estat clar i transparent amb la subhasta feta per la Lliga, encara queden "moltes coses que aclarir", com les condicions amb les quals es pot comprar el canal Bein Sports La Lliga, que inclou vuit partits de cada jornada.

En aquest sentit, ha remarcat que era impossible que Mediapro vengués en exclusiva aquest lot a Telefònica, donades les condicions que es van imposar en la compra de Canal + (DTS), i ha valorat positivament que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) hagi seguit "molt de prop" aquest tema, que el preocupava.

Respecte a si compartirien amb altres operadors el lot que han aconseguit en una UTE amb Orange per a l'emissió del futbol en bars i restaurants, Coimbra ha recordat que sempre han dit que estarien "disposats a negociar amb els altres en condicions adequades".

A més, ha afegit que aquest acord puntual amb Orange semblava en el seu moment la forma d'augmentar les possibilitats de tenir èxit en la subhasta, "i va sortir bé", però ha recalcat que no té res a veure amb les actuals negociacions amb Mediapro. Així, ha assegurat no tenir "ni idea" de si Orange està negociant també per emetre tot el futbol, però s'imagina que sí.

REGULACIÓ FIBRA

D'altra banda, Coimbra ha avançat que la setmana que ve la CNMC publicarà previsiblement la regulació majorista de banda ampla definitiva, que ampliarà el nombre de municipis on Telefònica no haurà d'obrir la seva xarxa de fibra als competidors.

En aquest sentit, ha calculat que el nombre de municipis exclosos passaran dels 34 identificats per la CNMC el mes de novembre passat a entre 60 i 70 municipis, que representaran aproximadament el 26% de la població espanyola.

El conseller delegat de Vodafone España ha incidit que l'operadora mantindrà la seva política de desplegar en zones no regulades i en les que sí que ho estiguin però en què el negoci sigui rendible. A més, ha afegit que el pla és seguir fent-ho amb Orange, un acord que ha "funcionat bé".

PATROCINI METRO MADRID

Respecte al final de l'acord de patrocini amb el Metro de Madrid, Coimbra ha assenyalat que s'han assolit els objectius marcats, però ha admès que la polèmica que va sorgir no ha ajudat molt i que li hauria agradat que aquest patrocini s'explotés més.

Així, ha explicat que aquest acord, juntament amb l'aconseguit amb el servei de bicicletes a Barcelona, tenien un paper molt clar d'augmentar la presència de marca de Vodafone a Espanya, una cosa que necessitava l'operadora en aquell moment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés