Actualitzat 30/03/2017 12:05

VidaCaixa aconsegueix un benefici net consolidat de 363,5 milions fins al setembre, un 46% més

MADRID, 3 nov. (EUROPA PRESS) -

VidaCaixa va aconseguir un benefici net consolidat de 363,5 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, un 46% més que en el mateix període de l'any anterior, gràcies al bon comportament de les carteres d'estalvi i risc i els beneficis extraordinaris provinents de la gestió activa d'inversions.

Sense comptabilitzar extraordinaris, el creixement del negoci respecte al setembre del 2015 va ser del 21%, segons ha informat l'asseguradora, que ha superat els 4,4 milions de clients únics en aquest període de temps, amb un increment del 6,8% en relació amb setembre de l'any anterior.

En els nou primers mesos de l'any, la companyia va gestionar un volum total de recursos de 65.178 milions d'euros, un 12,6% més que l'exercici anterior. En aquest temps va comercialitzar un total de 8.010,5 milions d'euros en primes i aportacions, un 37,9% més.

LÍDER EN PENSIONS

El volum de recursos gestionats en els seus plans de pensions va avançar un 10,6% en relació amb el mateix període de l'any anterior, una xifra gairebé 7 punts superior a la mitjana del mercat, que ha avançat a un ritme del 3,7%. Aquest creixement es tradueix en un increment de la quota de mercat d'1,4 punts interanuals fins a arribar a un 22,6%.

En el sistema individual, el patrimoni gestionat en plans de pensions de VidaCaixa va créixer un 15,3% en un escenari que el mercat va créixer a un ritme del 4,2%. Aquest increment va suposar que la quota de mercat de l'entitat creixés en 2,1 punts interanuals.

La rendibilitat dels plans de pensions individuals de VidaCaixa s'ha situat per sobre de la mitjana del mercat, amb un 2,5% respecte del 2,2% del mercat segons dades d'Inverco. A això ha contribuït la gestió activa de les inversions i, en especial, els moviments tàctics de renda fixa, tant pública com privada.

VidaCaixa es manté com a líder en el ram Vida, amb una quota de mercat del 28,5% pel que fa al volum total de primes, que suposa un increment interanual del 28,5%.

PLANS D'ESTALVI

D'altra banda, l'entitat va comercialitzar 7.389,3 milions d'euros en primes i aportacions fins al 30 de setembre del 2016, fet que suposa un augment del 40,2% en relació amb el tancament dels nou primers mesos de l'exercici anterior.

L'estalvi individual ha estat el principal motor de creixement del negoci d'estalvi en aquest període. Les aportacions a plans de pensions i les primes a assegurances d'estalvi individuals van sumar un total de 6.738,3 milions d'euros, amb un creixement del 48,4% respecte a l'any anterior.

Les aportacions a plans de pensions individuals van créixer un 44% fins a arribar als 1.269 milions d'euros, incloent l'impacte de la migració de plans de pensions de Barclays.

Finalment, les primes de vida-risc van arribar als 621,2 milions d'euros, un 14,7% més que el setembre del 2015. El gruix del negoci respon al segment de particulars, al qual corresponen 399,5 milions d'euros en primes. Aquest segment creix un 14,7% en relació amb el mateix període del 2015.

Per la seva banda, el segment de col·lectius va comercialitzar un total 221,7 milions d'euros en primes, un 9,9% més. El creixement més destacat en primes es produeix en el segment de productes per a pimes que va registrar un increment del 32,5% respecte a l'any anterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés