Actualitzat 20/03/2016 12:24

Vichy Catalan estudia dues ofertes per créixer en el segment hoteler

El consejero delegado de Vichy Catalan, Joan B. Renart
VICHY CATALAN

Preveu tancar l'exercici 2015 amb un augment de les vendes del 3%

BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -

El grup Vichy Catalan vol créixer en el segment hoteler i estudia dues ofertes d'establiments d'entre tres i quatre estrelles que complementarien l'oferta que ofereix en el seu balneari, situat a Caldes de Malavella (Girona).

Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press el conseller delegat de Vichy Catalan, Joan B. Renart: "No volem que els hotels siguin el nostre 'core business', però hem de ser globals en negoci i presència".

La companyia ha rebut ofertes d'operadors hotelers d'Espanya, però també internacionals, procedents de països com França i l'Argentina, si bé Vichy Catalan està estudiant si la seva entrada en aquestes operacions les fa en solitari o juntament amb un soci.

El grup té l'Hotel Balneari Vichy Catalan --inclou també un centre de convencions i un restaurant--, unes instal·lacions que aquest any compleixen 125 anys de vida, reben 35.000 visitants anuals i aporten el 3% del volum de negoci de la companyia.

L'any passat la companyia va desinvertir a l'Hotel Meliá Golf Vichy Catalan, que va passar a ser controlat pel grup PGA European Tour Courses.

FACTURACIÓ

Renart ha apuntat que es detecta "una mica més d'alegria" en el consum, si bé ha apel·lat a la prudència i no preveu grans creixements de les vendes en els pròxims exercicis.

Vichy Catalan, amb una plantilla de 550 treballadors, ha apostat per la innovació en productes per frenar el retrocés de la facturació durant els anys de crisis, que va arribar a caure un 22%, però ara comença a estabilitzar-se: les vendes en 2013 van ascendir a 105 milions, en 2014 a 103 i es preveu tancar l'exercici 2015 amb un increment d'entre el 2% i el 3%.

NOUS MERCATS

El grup és present en 50 països --Puerto Rico, Marroc, França, la Xina i Irlanda són els que més aporten al volum de negoci-- i les exportacions suposen el 5% de les vendes, si bé es preveu que arribin al 20% el 2025.

Vichy Catalan, propietari de marques com Font d'Or, Font del Regàs, Les Creus, Mondariz i Muntanya Pins, preveu reforçar-se aquest 2016 en països del centre i sud d'Amèrica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés