Actualitzat 30/03/2017 16:51

Uns 50 agents públics i privats catalans proposen una nova normativa estatal per a la mobilitat elèctrica

La normativa es portarà al Congrés dels Diputats perquè sigui debatuda i aprovada

BARCELONA, 8 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Català d'Energia (Icaen) i una cinquantena d'agents privats i públics han signat aquest dimarts una proposició de Llei que modifiqui la normativa estatal actual per impulsar i innovar en la mobilitat elèctrica a Catalunya i a tot l'Estat.

A aquesta proposició, amb el nom de 'Llei de mesures de foment per a l'electrificació del transport per carretera', s'hi han sumat empreses energètiques, automobilístiques i industrials, entre d'altres, i es pretén "fer-la arribar a tots els portaveus polítics del Congrés dels Diputats i a la Comissió d'Indústria i Energia perquè sigui debatuda i aprovada a la cambra baixa com més aviat millor", ha assegurat la directora de l'Icaen, Assumpta Farran, durant la presentació de la proposta.

Farran ha explicat que s'ha redactat aquesta nova Llei "perquè s'acceleri la venda de vehicles elèctrics i se'n creïn nous punts de recàrrega", i ha demanat la implicació del sector privat en aquest procés per rebaixar el cost d'implantació d'aquestes infraestructures.

El president de l'Icaen i conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, s'ha compromès davant dels agents públics i privats a tramitar "al més ràpidament possible aquesta nova normativa per a la mobilitat elèctrica al país" i ha demanat al nou Executiu central que aquesta proposta sigui estudiada durant els pròxims mesos.

Baiget també ha fet referència a les paraules del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, durant l'últim debat de política general, "en què ha admès la necessitat de crear un pacte per la transició energètica en el cas de declarar la independència i el compromís del Govern de prendre decisions importants en aquesta matèria".

El text que s'ha presentat planteja la modificació de set normatives de caràcter bàsic estatals (tres lleis, dos reials decrets legislatius i dos reials decrets) i els marcs reguladors que es veuen afectats són la Llei del Sector Elèctric, la Llei de Trànsit i Circulació, la Llei d'Hisendes Locals i la que regula els contractes d'aparcaments.

PIRVEC 2016-2019

El grup de treball de normativa del Pla estratègic per al desplegament d'Infraestructura de Recàrrega per al Vehicle Elèctric a Catalunya 2016-2019 (Pirvec) ha estat l'encarregat d'identificar les barreres que limiten el desenvolupament de la mobilitat elèctrica i de l'elaboració de les propostes que s'han presentat; és un òrgan dotat amb 5,8 milions i que pretén convertir Catalunya en un territori atractiu per al vehicle elèctric.

Entre les mesures de la nova normativa, destaquen la simplificació de la figura del gestor de recàrrega perquè sigui més accessible a tots els actors, oferir punts de recàrrega d'energia --destinada a centres comercials, hotels i centres d'oci-- i la reducció de costos fixos per a la instal·lació d'infraestructures de subministrament ràpid.

També existeixen propostes de caràcter local per potenciar la mobilitat elèctrica en petits i mitjans municipis, com la possibilitat que els Ajuntaments bonifiquin el 100% de l'impost de vehicles de tracció mecànica i l'establiment d'un mínim de places d'aparcament dotades de punts de recàrrega.

La directora de l'Icaen ha sumat a aquestes noves mesures la implantació d'un pla estable d'ajudes econòmiques per al vehicle elèctric de manera ininterrompuda fins al 2020 "per evitar que les vendes es concentrin en un moment determinat i després es frenin fins a l'aprovació de noves ajudes".

Entre la cinquantena d'agents públics i privats que han signat la proposta de Llei es troben Endesa, Som Energia, Nissan, BMW, Renault i Bonpreu, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés