Publicat 23/06/2016 19:37

Units Podem i PP, els grans vencedors de la campanya a Internet segons una anàlisi

Montaje de los cuatro líderes políticos
EUROPA PRESS

BARCELONA, 23 juny (EUROPA PRESS) -

Units Podem i el PP són els grans vencedors de la campanya a Internet, copant el 60% dels però de 7,7 milions d'esmentis a la xarxa, segons l'anàlisi del portal de les companyies Websays, Quadrigram i Sibilare.

L'estudi s'ha basat a l'anàlisi de 7,7 milions de mencions registrades entre les 0.00 hores del divendres 10 de juny i les 10.00 hores del dijous 23 de juny pel web www.eleccions26J.websays.com, que segueix en temps real la incidència de cada candidatura a la xarxa, han explicat aquest dijous en un comunicat.

Units Podem és el partit que ha tingut més impacte, amb més de 2,45 milions d'esmentis (el 32,1% del total), seguit del PP amb 2,12 milions (27,9%).

Aquestes dues opcions se situen per sobre dels altres dos grans partits: el PSOE ha obtingut 1.56 milions d'impactes (20,5% del total), i C's no ha arribat al milió, aconseguint 981.865 mencions (12%).

COMENTARIS NEGATIUS

L'anàlisi semàntic de les dades ha situat el PP com la candidatura que genera més polèmica, ja que el 23,51% dels comentaris emesos sobre el partit de Mariano Rajoy han estat negatius, han apuntat, per la qual cosa el líder se situa com el més popular i el que genera més comentaris negatius.

C's i PSOE se situen similars en crítiques, amb el partit d'Albert Rivera en segon lloc, amb un 13,21% de crítiques, mentre que l'opció de Pedro Sánchez collita un 12,46% de comentaris negatius.

A l'altre extrem, els partits que han generat menys conversa negativa són Units Podem (3,02%), ERC (4,46%), CC i CDC, tots dos amb un 6,05% de conversa negativa.

Aquest indicador es calcula a partir del nombre de comentaris clarament negatius que es realitzen sobre cada candidatura, i el pes que aquestes mencions tenen en el total de la conversa sobre cada formació.

TEMES ESTRELLA

Els temes estrella, dels quals més s'ha comentat, han estat l'economia (amb més de 321.000 impactes), Catalunya (248.214 impactes), la corrupció (199.648) i Europa (162.356).

A l'extrem contrari, els tres temes dels quals menys s'ha parlat en xarxes durant aquesta campanya són el Brexit (14.786 impactes), el terrorisme (26.985 impactes) i la igualtat de gènere (34.811 impactes).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés