Actualitzat 30/03/2017 18:20

El turisme català es promociona a la Xina amb Turisme de Barcelona, ACT i empreses

El perfil del viatger xinès és urbà, de classe mitjana-alta i estudis superiors

BARCELONA, 10 nov. (EUROPA PRESS) -

Turisme de Barcelona, l'Agència Catalana de Turisme (ACT) de la Generalitat i 12 empreses de la ciutat participaran del 14 al 18 de novembre en sengles tallers a Pequín i Xangai (Xina) per promocionar el sector.

Pretenen promocionar la marca de la ciutat; promoure la descentralització del sector presentant nous atractius, com l'enoturisme i el turisme de naturalesa; i traçar noves estratègies de promoció vinculades al teixit productiu del territori perquè l'impacte econòmic es reparteixi més equitativament, ha informat Turisme de Barcelona aquest dijous en un comunicat.

Les 12 empreses de la delegació són de diversos sectors que van des dels equipaments culturals i d'oci fins a companyies aèries i comerços del sector vitivinícola, i durant el viatge presentaran els seus productes a una selecció d'agents de viatge de Pequín i Xangai.

Les empreses també participaran en dues sessions conduïdes per especialistes per acostar-se al mercat xinès: una de presentació del mercat, a càrrec del director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Pequín; i una altra impartida per empreses líders en innovació i coneixement del mercat instal·lades amb èxit al país que compartiran la seva experiència amb la delegació per orientar-la sobre com acostar-se al mercat xinès.

El viatge també buscarà establir relacions sòlides amb els agents de les dues ciutats perquè més endavant puguin servir de pont per estendre la promoció a altres regions amb potencial, com Shenzhen i Guangzhou.

El turista xinès que visita Catalunya és el d'una persona urbana, de 27 anys o més, amb estudis universitaris i/o superiors, de classe mitjana o alta, que ja fet viatges de llarga distància i que s'informa a través d'internet sobre les destinacions.

Són turistes més exigents que els de països del sud-est asiàtic, la despesa mitjana acostuma a doblar la mitjana de la resta de turistes i pernocten sobretot en hotels de tres o quatre estrelles de Barcelona quan es tracta de turisme d'oci, i en hotels de quatre o cinc quan és per negocis.

El pla de màrqueting turístic de Catalunya identifica la Xina com un mercat emergent i prioritari que en 2015 va portar a Catalunya 200.000 turistes, el que, segons dades de Turespaña, suposa una quota del 61,3% del mercat espanyol.

Les èpoques amb més turistes són la Setmana Daurada de la festa de la primavera --que cau entre gener i febrer--, les vacances estiuenques de juliol i agost, i la Setmana Daurada d'octubre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés