Actualitzat 07/01/2016 17:28

Treballadors paralitzen la planta de Seat Components al Prat per un trasllat forçós

Concesionario, Concesionarios, Coche, Coches, Vehículo, Automóvil, Seat
EUROPA PRESS

   EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 7 Gen. (EUROPA PRESS)

Els treballadors de la planta de Seat Components al Prat de Llobregat (Barcelona) han iniciat a les 6.00 hores d'aquest dijous una vaga indefinida per protestar contra el trasllat forçós de 50 treballadors a la factoria de Seat a Martorell (Barcelona).

   El secretari general de la secció sindical de CCOO de Seat Components, Carlos Montías, ha explicat a Europa Press que la planta està parada i que el seguiment de la vaga és del 100% entre els treballadors del torn de demà.

   A les 6.00 hores ha tingut lloc una assemblea en la qual els treballadors han ratificat el començament de la vaga indefinida convocada pel comitè d'empresa.

   Segons ha informat Seat, aquest dijous al migdia està prevista la celebració d'una reunió entre la direcció i els sindicats amb la inspecció de treball, que ja va intentar mediar anteriorment dues vegades sense èxit.

   La vaga té com a objectiu pressionar l'empresa perquè doni marxa enrere en la seva decisió de traslladar 50 treballadors de la planta del Prat a la planta de Seat a Martorell, cosa que els sindicats han afirmat que va comunicar l'últim dia laborable abans de les festes de Nadal.

   Fonts de Seat han explicat a Europa Press que aquests trasllats estan permesos pel conveni de l'empresa en cas de necessitats de la producció, i que van ser comunicats als representants de la plantilla el novembre i se'ls hi va recordar abans de les vacances nadalenques.

   El comitè d'empresa ha rebutjat que existeixi excedent de plantilla en la factoria del Prat, on actualment treballen 1.100 treballadors, si bé a final de novembre es van iniciar negociacions pel previsible descens de la producció amb vista al 2016.

   Els sindicats han argumentat que, malgrat que la previsió inicial era de 597.000 unitats, la fàbrica s'adjudicarà la producció de 30.000 unitats addicionals per a la marca Skoda, de manera que el volum de producció se situaria en 627.000 unitats.

   L'UGT, que és el sindicat majoritari al comitè, ha reivindicat que amb la previsió inicial per al 2016 no calen els trasllats, i en el cas que fos així ha proposat utilitzar la borsa d'hores acumulades, que actualment té 140.000 hores en positiu, a més d'altres alternatives, com dies de festa i formació.

   Des de la direcció de Seat --la producció de vehicles no es veu de moment afectada per la vaga-- han indicat que la companyia està disposada a plantejar un pla per reduir la borsa d'hores i ampliar la formació, sempre que es desconvoqui la vaga.

   Seat Components es dedica a la fabricació de caixes de canvi que subministra a la planta de Seat a Martorell i també a altres plantes del grup Volkswagen en diferents punts d'Europa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés