Actualitzat 30/03/2016 13:16

B-Travel tindrà 200 expositors i busca consolidar-se com a saló líder dirigit al viatger

Presentación del salón B-Travel
EUROPA PRESS

Estima que rebrà uns 27.000 visitants, una xifra semblant a la de l'any passat

   BARCELONA, 30 Març (EUROPA PRESS) -

   El saló B-Travel de Fira de Barcelona --que l'any passat va prendre el relleu al Saló Internacional del Turisme a Catalunya i es farà del 15 al 17 d'abril al recinte Montjuïc-- tindrà 200 expositors i espera la visita d'unes 27.000 persones, una xifra semblant a la del 2015.

   La directora de l'esdeveniment, Marta Serra, ha afirmat en roda de premsa aquest dimecres que B-Travel pretén consolidar-se com a "saló líder" dirigit al viatger, i ha ressaltat que es basa en un model centrat en la demanda i en les experiències que poden aportar un valor afegit als destins.

   El president de B-Travel, Jordi Clos, ha remarcat que el saló és una "eina de promoció importantíssima" per al sector turístic català, que representa entre el 12 i el 13% del PIB i genera una riquesa molt diversificada, ja que no es concentra a les grans ciutats ni a les grans empreses, sinó que es tracta d'una activitat molt atomitzada.

   La fira mostrarà en la seva segona edició l'oferta turística de totes les comunitats autònomes i de més de 50 països i regions de tot el món, i estrenarà una posada en escena més experiencial.

   Ha explicat que s'ha redissenyat el saló amb la finalitat que "el visitant ja senti una experiència diferent en entrar", i ha assenyalat que en l'edició de l'any passat, el 60% dels visitants van elegir el seu destí de vacances durant la fira.

   L'entrada al saló estarà ambientada amb un túnel sensorial amb imatges d'experiències viatgeres, olors i sons que transportaran al públic; a més, es crearà un escenari central on tindran lloc degustacions de productes típics, demostracions de folklore i actuacions, així com un 'photocall' on els assistents podran fer-se una foto i compartir-la en les xarxes socials.

   Alhora, es confeccionaran rutes personalitzades en funció de l'experiència que busca el visitant i que el saló engloba en cinc àmbits: B-Happy (viatges en família i amb amics, escapades romàntiques i wellness); B-Culture (propostes relacionades amb l'art, la història i la cultura com el turisme cinematogràfic, musical o fotogràfic); B-Special (amb l'oferta de turisme un altre cop luxe, de compres i experiències úniques); B-Adventure (turisme esportiu, rural, de muntanya, cicloturisme i nàutic, entre d'altres); i B-Delicious (rutes eno-gastronòmiques).

   La directora general de Turisme de Catalunya, Marian Muro, ha constatat que cada vegada més les empreses i institucions turístiques estan adaptant els seus productes al turisme experiencial, de manera que ja no es parla de turisme de litoral o de muntanya, sinó de turisme esportiu, d'aventures, familiar, cultural o gastronòmic, fet que permet "fugir de l'estandardització" i singularitzar cada viatge.

ESPAI GASTRONÒMIC

   El director d'Incatis, Josep Maria Matamala, ha explicat que l'espai B-Delicious tindrà una trentena d'expositors i capacitat per a mil persones, que podran fer degustacions o àpats complets, que permetran fer un "recorregut" pel territori català, a través, per exemple, d'embotits, formatges i vins de cada zona.

   Com a novetat en aquesta edició, l'espai gastronòmic estarà obert fins a les 23 hores divendres i dissabte, tres hores després del tancament de la fira.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés