Actualizado 03/02/2016 12:04

El tram de la Zona Franca de la L9 es reprendrà el 15 de febrer per acabar-lo el 2017

Estación De Santa Rosa De La L9 Del Metro
CONSELLERIA DE TERRITORIO Y SOSTENIBILIDAD

BARCELONA, 3 Febr. (EUROPA PRESS) -

   El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha avançat aquest dimecres que el Govern reprendrà dilluns dia 15 de febrer les obres del tram de la L9 de Metro que connectarà els barris de la Marina i la Zona Franca amb l'objectiu d'acabar-lo el 2017.

   Ho farà en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona i el primer dia laborable després de la inauguració divendres 12 del tram de la L9 entre Zona Universitària i la T1 de l'Aeroport de Barcelona, ha explicat Rull en la primera sessió de control al Govern del Parlament, en resposta a la preguntadel diputat de JxSí Marc Sanglas.

   "Farem un esforç conjuntament amb l'Ajuntament de Barcelona, estem convençuts que podrem arribar a un bon acord per incrementar el ritme" perquè el 2017 puguin entrar en funcionament el màxim nombre d'estacions possible, ha detallat.

   L'objectiu del Govern amb aquestes obres és "estar al costat de la gent i fomentar la mobilitat sostenible", a través d'importants inversions i de potenciar la tecnologia puntera, ha afegit.

"INVERSIÓ EXTRAORDINÀRIA"

   De fet, ha recordat que el ramal que entrarà en funcionament el 12 de febrer ha suposat una "inversió extraordinària" del Govern --de 2.899 milions d'euros-- per enllumenar el tram més llarg del món de conducció automàtica, que connectarà Barcelona amb l'Aeroport del Prat.

   "Ha hagut de ser la Generalitat qui hagi aconseguit la connexió ferroviària amb l'Aeroport" a través d'un esforç de 13 milions d'euros anuals respecte dels 8 de l'Estat, ha dit.

   Els més de 20 quilòmetres del nou tram uniran els municipis de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat a través de 15 estacions: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport-T2 i Aeroport-T1.

   Rull va explicar a la presentació d'aquest tram que havia de seure amb l'Ajuntament de Barcelona per abordar el finançament del ramal sud que ha anunciat aquest dimecres, tenint en compte que es tracta d'una "prioritat compartida", mentre que el tram central, que ha d'unir tota la línia, continua sense data d'inauguració.

   Aquest tram se suma als ja inaugurats entre La Sagrera i Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet (L9), i La Sagrera i Gorg (L10), a Badalona.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés