Actualitzat 09/08/2016 14:51

El tràfic de passatgers de l'Aeroport de Barcelona creix un 12,7% fins al juny

Aeropuerto de Barcelona-El Prat
AENA

BARCELONA/MADRID, 9 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Aeroport de Barcelona-El Prat es troba entre els aeroports que més han crescut a Europa en el primer semestre, amb un 12,7% més respecte al mateix període de l'any passat, mentre que l'Aeroport de Madrid Barajas ha registrat un creixement del 8,6%.

Són dades del Consell Internacional d'Aeroports (ACI) sobre el trànsit aeri de passatgers en els aeroports de la Unió Europea (UE), que va créixer un 6,2% en els primers sis mesos de l'any tot i un "tumultuós" primer semestre.

El tràfic de passatgers en el conjunt dels aeroports europeus es va incrementar en un 4,9% en el conjunt dels sis primers mesos de l'any. L'augment en els aeroports pertanyents a la Unió Europea va ser del 6,2% mentre que els aeroports que no pertanyen a la mateixa (incloent Islàndia, Noruega, Rússia, Suïssa i Turquia) l'increment va ser d'un lleu 0,5%.

L'organització assegura que la dinàmica de creixement va variar en funció dels diferents països. Així mentre els principals mercats com França, Alemanya o Itàlia van registrar un rendiment per sota la mitjana, mentre que altres països com Bulgària, Xipre, Dinamarca, Hongria, Irlanda, Lituània, Luxemburg, Malta, Portugal, Romania i Espanya van aconseguir un creixement de dos dígits.

Tot i això, el ritme de creixement va disminuir entre el primer i el segon trimestre des del 8,2% al 4,8%. Això va afectar a gairebé tots els mercats de la UE i especialment a Bèlgica arran dels atacs terroristes de Brussel·les.

Gran part d'aquest creixement es va concentrar en aeroport secundaris i de mida mitjana com Berlín-Schönefeld (39,4%), Colònia-Bonn (19,8%) , Bucarest (16,5%), Dublín (13,4%), Barcelona (12,7%), Birmingham (12,6%), Budapest (11,9%) i Copenhaguen (10,9%) .

Entre els cinc aeroports amb més trànsit de la UE, el creixement a Londres-Heathrow, París Charles de Gaulle i Frankfurt es va estancar, mentre que Amsterdam-Schiphol (9,9%) i Madrid (8,6%) van registrar creixements importants.

Segons l'organisme això reflecteix que les aerolínies de baix cost són les principals responsables de l'expansió del trànsit en els aeroports europeus, mentre es contreu la capacitat aeroportuària.

A més els aeroports europeus que es troben en destinacions turístiques s'han vist beneficiats de la caiguda en altres zones del nord d'Àfrica i Turquia. Aquest és el cas de Burgas (25,2%), Varna (24,3%), Làrnaca (20,8%), Far (18,6%), Santorini (17,9%), Eivissa (17%), Alacant (16,1%), Dubrovnik (15,2%), Màlaga (14,6%), Funchal (14%), Chania (14,5%), Gran Canària (14,2%), Palma de Mallorca (11,2%) i Malta (10,2%).

PER AEROPORTS

Entre els aeroports grans de més de 25 milions de passatgers, el principal increment es va donar a Dublin (13,4%), seguit de Barcelona (12,7%), Istanbul (12%), Copenhaguen (10,9%), i Amsterdam (9,9%).

Els augments més importants entre els aeroports mitjans, d'entre 10 milions i 25 milions de passatgers, els van registrar el de Colònia (19,8%), Alacant (16,1%), Màlaga (14,6%), Gran Canària (14,2%), i Birmingham (12,6%)

En la següent categoria d'aeròdroms, els d'entre 5 i 10 milions de passatgers, ha destacat l'avanç del trànsit en Berlin (39,4%), Làrnaca (20,8%), Far (18,5%), Eivissa (17%) i Bucarest (16,5%)

Finalment, entre els aeroports més petits, de menys de 5 milions de passatgers, els increments més forts han estat Oradea (283,4%), Liege (170,9%), Ostend (127,5%), Iasi (115.2%) i Ohrid (82,7%).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés