BARCELONA, 9 jul. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat aquest dilluns que la terminal de contenidors al port de Barcelona de Tercat, gestionada pel grup xinès Hutchison, començarà a donar sortida als seus contenidors al setembre .
Al Barcelona Tribuna, fòrum promogut per la Societat Econòmica Barcelonina d'Amics del País, l'Associació Espanyola de Directius (AED) i 'La Vanguardia', Pastor ha sostingut que ja s'han adjudicat els concursos per construir els accessos provisionals i que només queda ensorrar una nau.
"S'acabarà de manera immediata i la terminal traurà contenidors el setembre", ha assegurat la ministra, qui ha avançat que visitarà les obres dos o tres vegades per veure com van i garantir que el port de Barcelona es converteixi en un referent en tràfic de contenidors.
Pastor ha afirmat que aquesta instal·lació portuària és molt important i gaudeix d'una posició estratègica, el que va comportar que el 2011 el port de Barcelona registrés un trànsit que va superar els 2,1 milions de TEU, un 4% més, i el trànsit total --contenidors i tota la mercaderia transportada-- ha pujat a 44,2 milions de tones, un 0,4% més.
NO S'ESTUDIEN PEATGES
Pel que fa als accessos definitius, ha indicat que s'està avançant en la part tècnica, tot i que el finançament encara no ha estat abordada, i ha assegurat que la iniciativa privada és benvinguda.
La ministra ha negat que s'estudiï fer pagar un peatge a camions i trens de deu euros per cada contenidor per finançar aquests accessos, i ha recordat que l'ingrés dels ports és a través de les taxes, que s'equilibren de manera que són més baixes per als ports més eficients.
Alhora, ha afirmat que s'està treballant amb el Govern català perquè vol que part de les vies de la Generalitat, uns 2,5 quilòmetres, puguin ser utilitzades i incorporades.
CORREDOR MEDITERRANI
Sobre el Corredor Mediterrània, ha assegurat que es tracta d'un projecte "singular" necessari perquè les empreses espanyoles puguin col·locar els seus productes al centre d'Europa.
Ha afirmat que el Govern licitarà les obres de construcció del tercer fil ferroviari entre Tarragona i Castellbisbal (Barcelona) --per adaptar les vies d'ample ibèric a ample internacional-- en el primer trimestre del 2013, per la qual cosa es començarà a construir aquest mateix any i tindran un termini d'execució d'entre 15 i 24 mesos.