Actualitzat 21/02/2016 18:00

Telefónica analitzarà en temps real l'experiència dels clients per garantir la qualitat

BARCELONA, 21 febr. (EUROPA PRESS) -

Telefónica ha posat en marxa un projecte per conèixer en temps real l'experiència de serveis dels seus clients en termes de qualitat, amb l'objectiu de garantir una connectivitat i unes prestacions "excel·lents" perquè l'usuari pugui "gaudir dels serveis que vol, quan i com els vol".

Aquest projecte, que s'ha posat en marxa en totes les operacions de l'empresa i aprofita la seva escala, permet tenir una percepció real de l'experiència d'ús que té el client a cada moment a través de l'anàlisis afegit i anònim de les dades de comportament dels clients.

La companyia explica que tota la informació "agregada i anonimitzada" de l'ús de la xarxa, obtinguda a través d'una plataforma que englobarà els Centres d'Operacions de Serveis que implementaran a nivell local, farà que l'empresa pugui anticipar possibles incidències i punts negres.

Així, Telefónica assegura que podrà identificar accions proactives que garanteixin un millor ús dels serveis, fer un manteniment predictiu, optimitzar la xarxa i donar respostes més ràpides, concretes i efectives als clients que tinguin alguna incidència tècnica.

El director de Tecnologia de Telefónica, Enrique Blanco, ha destacat que la companyia té clar que oferir una connectivitat excel·lent és el seu negoci principal i ha afegit que ha après que quan s'ha oblidat aquest objectiu, la companyia ha tingut problemes.

En aquest sentit, ha afegit que Telefónica tenia una gran quantitat d'informació de les seves operacions que fins ara era "rebuig" perquè no estava ben estructurada i ordenada, per la qual cosa ha fet un gran esforç per canviar aquest escenari i aconseguir tractar aquesta informació de manera que li permeti actuar de manera proactiva.

Alhora, l'anàlisi d'aquesta informació permetrà a la companyia orientar de manera més eficaç les seves inversions multimilionàries per fer front a les demandes dels clients, cosa que no s'ha pogut fer fins ara perquè no es comptava amb les eines necessàries.

Blanco ha confiat que aquest projecte punter, que busca utilitzar la informació per millorar el servei dels clients "i no per fer diners amb ella", obri un camí que porti tots els grans operadors a utilitzar aquestes eines en cinc anys per gestionar les seves xarxes.

"La cosa més important és ser els primers en utilitzar les eines del mercat que en fabricar les teves pròpies eines", ha afirmat Blanco, qui creu que en els pròxims dos anys sortiran nous agents que els ajudin a analitzar millor les seves informacions.

PRIMERES PROVES

El pla de Telefónica és implementar aquesta eina a tots els països en els quals opera. Els primers seran l'Argentina i Xile, on s'analitzaran els serveis de dades i vídeos mòbils el tercer trimestre de 2016.

A Espanya es treballa perquè aquest any es puguin analitzar les dades de vídeo i a Alemanya per avançar en l'optimització de la fusió de xarxes. L'objectiu és que el 2017 la companyia pugui analitzar tots els serveis de totes les seves xarxes.

Tot i això, a l'edició de 2016 del Mobile World Congress (MWC) l'empresa mostrarà en el seu estand una demo elaborada juntament amb Huawei que permetrà conèixer en temps real la qualitat de l'experiència d'ús dels serveis dels clients de l'operadora que acudeixin a la fira.

Aquesta iniciativa està completament alineada amb el nou pla estratègic de la companyia i complementa perfectament la seva posició per donar resposta a les demandes dels clients gràcies a l'esforç inversor dels últims anys per transformar les seves xarxes fixes i mòbils.

De fet, Telefónica inverteix en CapEx anualment uns 9.000 milions d'euros, dels quals -excloent espectre- més de tres quartes parts es destinen a la transformació i creixement de la seva xarxa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés