Publicat 25/09/2016 12:51

Tegust exportarà en 2017 infusions "100% catalanes" a França, Alemanya i Anglaterra

Parc de les Olors
TEGUST

GIRONA, 25 set. (EUROPA PRESS) -

La gironina Tegust, que s'erigeix com la primera marca de gran consum a crear infusions "100% catalanes", preveu donar el salt internacional i obrir-se mercat en la segona meitat de 2017 a França, Alemanya i Anglaterra.

"Estem a anys llum del consum d'infusions que es realitza a Europa", ha explicat en una entrevista d'Europa Press l'impulsor de Tegust, Pep Mascarós, que ha indicat que per iniciar-se en les exportacions té l'assessorament i suport d'Acció i Prodeca, empreses adscrites a la Generalitat.

Tegust, fundada en 2014 i amb seu a Forallac (Girona), amaga el secret del seu origen en un error, i és que Mascarós intentava fer un licor de ratafia quan el que va aconseguir va ser una infusió: "Em va quedar boníssima".

La companyia, que l'any que ve llançarà una desena de varietats noves, elabora les seves infusions amb plantes aromàtiques cultivades exclusivament a Catalunya, i actualment té 21 referències incloent les tres últimes que ha llançat aquest setembre: Marialluïsa de l'Empordà, Camamilla de Linyola i Menta del Pirineu.

Tegust també comercialitza altres fórmules originals com Aromes del Montserrat, inspirada en el licor d'herbes del mateix nom, o la inspirada en el Girona Futbol Club, que combina la maduixa i la xocolata blanca, a més del producte estrella de la casa: infusió sense alcohol de ratafia.

INFUSIONS AMB NOM I COGNOMS

"Quan vas a un restaurant, el client sempre pregunta quin vi és i on s'elabora, però ningú s'interessa per on s'ha produït una infusió", diu Mascarós, que vol posar nom i cognoms a les infusions en un context que cada vegada es valoren més els productes de proximitat i quilòmetre zero.

I és que Tegust té en exclusiva l'aprovisionament d'herbes per a infusions en piràmides del Parc dels Olors, una xarxa d'una vintena de parcs catalans dedicats al cultiu i elaboració de productes derivats de les plantes aromàtiques, culinàries i medicinals que representa el 80% de la producció d'aquest mercat.

Després, el Centre Ocupacional i Especial de Feina Tramuntana de Palafrugell s'encarrega de fer l'encaix dels sobres d'infusió, tot i que Mascarós es planteja tenir una fàbrica pròpia en el futur.

Tegust, present en hostaleria, però també en supermercats, herbolaris i botigues 'gurmet', va vendre 275.000 piràmides d'infusions en 2015, arribant a unes vendes de 100.000 euros, i les previsions per a aquest 2016 són vendre 700.000 piràmides i facturar 200.000 euros.

A finals de 2016, les seves infusions estaran presents en 1.200 punts d'hostaleria de Catalunya, si bé no distribueix a la resta d'Espanya perquè ha centrat els seus esforços a donar el salt internacional per aprofitar el major consum d'aquesta beguda que es produeix a Europa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés