Publicat 27/02/2016 12:02

Sita Murt preveu un creixement sostingut els pròxims quatre anys amb més exportació

Tienda de Sita Murt en Girona
SITA MURT

BARCELONA, 27 febr. (EUROPA PRESS) -

La firma de moda Sita Murt preveu créixer de manera sostinguda durant els pròxims quatre anys, amb un increment anual de la facturació de prop del 10% per arribar als deu milions d'euros, sobretot gràcies a l'augment en exportació i al canal multimarca.

El director general de la companyia, Toni Palmés, ha explicat en una entrevista d'Europa Press que en l'exercici 2015 ha començat la recuperació de la firma, després de superar el concurs de creditors a finals de 2014.

Abans del procés concursal, Sita Murt tenia 22 botigues pròpies, de les quals ha tancat tretze per reduir l'estructura de l'empresa, i va arribar a facturar 22 milions d'euros el 2009, una xifra que s'ha reduït fins als sis milions el 2014.

L'any passat, la companyia amb seu a Igualada (Barcelona) va registrar un augment del volum de negoci de prop del 4%, tot i que encara es van prendre decisions que afectaven al conjunt dels comptes, com el tancament de l''outlet' de La Roca Village el maig ja que, tot i que aportava un gran volum de facturació, tenia una dimensió massa gran respecte a la resta de botigues 'full price'.

El major augment en facturació l'ha experimentat el canal multimarca, sobretot en mercats internacionals, on ha crescut un 32%, mentre que a Espanya aquest canal ha crescut un 9% i el volum de negoci en botigues pròpies ha avançat un 17%.

Aquest any, la companyia preveu augmentar la facturació entre un 10 i un 12%; l'exportació repetirà creixements d'al voltant del 32%, el multimarca a Espanya creixerà un 8% i les botigues pròpies, un 20%.

Alhora, per a 2017 i 2018, Palmés augura creixements similars, amb l'objectiu que el 2019 la companyia pugui estar "on ha d'estar", amb una facturació d'al voltant dels deu o onze milions d'euros.

"Preferim fer un creixement progressiu. Tindríem capacitat de créixer una mica més, però són xifres prou importants i en les quals ens sentim còmodes per consolidar tots els canvis", ha manifestat Palmés, que ha indicat que l'empresa vol entrar en nous mercats.

EXPANSIÓ INTERNACIONAL

Actualment, Sita Murt té presència a gairebé tots els països d'Europa i també distribueix a països llunyans com els Estats Units, Japó i Corea del Sud.

A curt termini es planteja tornar a vendre a Austràlia, mercat en el qual ja havia tingut presència, com també a Xile, on abans del concurs de creditors tenia dues franquícies i on preveu tornar a entrar, en aquesta ocasió a través del canal multimarca.

Als Estats Units, la companyia ha reformulat el seu negoci, ja que fins ara tenia un contracte amb un distribuïdor i ara té agents comercials propis, el mateix model amb el qual opera a Europa; amb aquest canvi pretén augmentar els punts de venda del centenar actual a uns 200 o 250 a finals d'aquest any.

Del total de facturació de Sita Murt, el 50% correspon a les botigues multimarca i l'altra meitat a botigues pròpies, i la intenció és que en quatre anys el canal multimarca suposi un 70% i les botigues pròpies un 30%.

Dins del canal multimarca, ara mateix també hi ha un equilibri entre l'exportació i les vendes a Espanya, i l'empresa pretén augmentar les vendes a l'exterior fins arribar a un 70% a mitjà termini.

La companyia, en la qual treballen unes 70 persones, planteja aquesta estratègia de creixement exclusivament a través de recursos propis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés