Publicat 02/05/2016 18:05

Sindicats demanen a les automobilístiques una política de "quilòmetre zero" en proveïdors

Seat Ateca
SEAT

BARCELONA, 2 maig (EUROPA PRESS) -

El secretari general de la federació d'indústria de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha considerat que les automobilístiques amb presència a Catalunya --Seat i Nissan-- haurien d'implantar una política de "quilòmetre zero" quant als proveïdors de components per intentar recuperar aquest sector, que ha afirmat que ha perdut un 20% de teixit industrial durant la crisi.

Ho ha dit en la comissió d'estudi de les polítiques industrials del sector de l'automoció al Parlament, en la qual també hi ha participat el president de la UGT de Catalunya i el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, que ha coincidit amb Pacheco i ha afegit que les empreses constructores de vehicles haurien de posar com a requisit als seus proveïdors l'aplicació del conveni del metall per evitar el "canibalisme amb els salaris" per optar a adjudicacions.

Ha posat l'exemple de Johnson Controls, una empresa que fabricava els seients del Seat Ibiza i que va perdre l'adjudicació perquè el Grupo Antolín va presentar una oferta més econòmica, ja que els salaris dels seus treballadors eren un 15% inferiors, perquè es regien amb un altre conveni diferent al del metall.

"Hi ha empreses que canibalitzen amb els salaris per quedar-se amb adjudicacions", ha lamentat Carnero, que ha considerat que totes les empreses haurien de partir de la mateixa base salarial, ja que ha assegurat que la productivitat no s'aconsegueix amb la reducció de les retribucions, sinó amb la formació contínua.

OCUPACIONS FUTURES EN PERILL

Tots dos líders sindicals han alertat que els models que tant Seat com Nissan fabricaran en els propers anys suposaran una reducció de la càrrega de treball, la qual cosa pot posar en perill part dels llocs de feina actuals, tant de les mateixes automobilístiques com del sector dels components.

Carnero ha reiterat que la substitució de l'Audi Q3 per l'Audi A1 a partir del 2018 suposarà un sobrant de plantilla: "Hem de buscar solucions, perquè si no tindrem un panorama molt fotut, perquè per cada mil treballadors que sobren a Seat es multiplica per cinc en les empreses de components".

DEFENSA DEL DIÈSEL

També els dos han fet una defensa del motor dièsel, a causa del pes important que té en la fabricació actual a Espanya.

Pacheco ha constatat que els cotxes amb motors dièsel representen el 45% de la producció i el 64% de les vendes en el conjunt d'Espanya, per la qual cosa ha demanat que no s'implantin polítiques que facin perillar aquesta producció, sinó que ha advocat per una transició gradual cap a un altre tipus de motoritzacions.

Carnero també ha alertat que una reducció dràstica de les emissions suposaria destruir ocupacions, i ha assenyalat que cal buscar solucions consensuades amb el sector.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés