Actualitzat 24/05/2016 16:35

Simon va facturar 304 milions el 2015, un 17% més

Luis Lopezbarrena (Simon)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

La multinacional catalana de material elèctric i il·luminació Simon va facturar 304 milions d'euros el 2015 --un 17% més respecte als 260 milions de l'any anterior--, amb la Xina i Espanya com a principals països de negoci, ha anunciat aquest dimecres el director general de la companyia, Luis Lopezbarrena.

Les previsions per al 2016 passen per créixer un 4% a nivell de grup, pels càlculs "conservadors" respecte al creixement de la Xina --el seu principal mercat des del 2014-- i possibles caigudes del negoci al Brasil --que ja va decréixer el 2015-- i Rússia --pels conflictes geopolítics--.

El 2015, Mèxic va superar Polònia com a tercer mercat en importància per a Simon, que suposa un 8% de la facturació, davant de gairebé el 30% de la Xina --on el negoci va créixer un 6% l'any passat-- i gairebé el 28% d'Espanya --que va créixer un 12% el 2015--.

Simon comercialitza els seus productes a més de 90 països i té filials pròpies a 18 --amb fabricació per a les respectives àrees d'influència a 10--, i a final de l'any passat va obrir una delegació comercial pròpia a El Salvador.

IL·LUMINACIÓ INTERIOR I EXTERIOR

Lopezbarrena ha dit que no busquen entrar a nous països, llevat que es presentin oportunitats concretes com va passar amb el Salvador: "Estem on volem estar, i anar millorant el posicionament"; i veu el més gran potencial en la il·luminació interior, on Simon es reivindica com a fabricant que uneix tècnica i disseny.

La il·luminació interior és precisament l'àrea que va impulsar la facturació del 2015 a Mèxic, mentre que el motor d'Espanya va ser la il·luminació pública per ser any d'eleccions municipals, així com la venda de material elèctric per a rehabilitacions de particulars i empreses: "L'impacte de l'obra nova és baixíssim".

63% DEL NEGOCI A L'EXTERIOR

Actualment, el 63% del negoci de Simon procedeix de l'estranger, mentre que Espanya és el 37%, i la plantilla està formada per unes 3.800 persones: unes 800 a Espanya --on el 2015 es van incorporar 40 treballadors per millorar la coordinació global del grup després del creixement dels últims anys-- i 3.000 a la resta del món --la meitat a la Xina--.

Per àrees de negoci, la il·luminació --interior i exterior-- pesa al voltant del 20% i el material elèctric una mica menys del 80%; Lopezbarrena ha destacat l'aposta per la innovació: "Som de les empreses que més patentem, i amb novetats mundials. Amb la crisi no parem el ritme d'R+D i aquest any presentarem productes que es van començar a treballar fa quatre anys".

Les divisions de productes per a la tercera edat i de mobiliari urbà estan ara com ara "congelades", en espera de l'evolució de les perspectives de negoci en aquests àmbits, segons el director general, que descarta noves inversions productives a curt termini.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés