Actualitzat 01/12/2015 13:42

Shopping Night Barcelona vestirà de Shakespeare el passeig de Gràcia

El actor Josep Maria Pou en la promoción de The Shopping Night Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

La VI The Shopping Night Barcelona (TSNB) promourà el comerç al passeig de Gràcia amb l'obertura de més de 100 establiments --entre botigues i restauració-- durant la nit d'aquest dijous, que prendran l'obra de Shakespeare com a temàtica principal i ompliran el carrer d'arts escèniques i gastronomia, amb entre 60.000 i 70.000 assistents.

En roda de premsa aquest dimarts, l'organitzador de l'esdeveniment, Albert Garriga, ha explicat que els 1,7 quilòmetres del passeig s'han dividit en vuit espais amb noms que homenatgen al dramaturg anglès --al 400 aniversari de la seva mort--, en els que obriran 60 comerços des de les 20.00 hores fins a la matinada.

El 'The Globe Theatre Vallformosa', davant de La Pedrera, serà el centre neuràlgic, amb un escenari de 80 metres quadrats en què es podran veure representacions de teatre, òpera, música i dansa.

El Palau Robert, rebatejat com 'A Midwinter Shopping Dream', inaugurarà la iniciativa amb la presentació de les pel·lícules candidates als VII Premis Gaudí de Cinema --amb la participació de la directora de l'Acadèmia del Cinema Català, Isona Passola--, i la lliura dels II TSNB Golden Awards als establiments, patrocinadors i públic que millor hagin recollit la temàtica.

TSNB tindrà una exposició d'art, organitzada pel Reial Cercle Artístic, mentre que l'espai gastronòmic anirà de la mà de 'food-trucks' --furgonetes de venda de menjar--, xefs de renom com Carles Abellán i Carme Ruscalleda i, finalment, la unió de Quesos de Suiza i la xef Mey Hofmann, que premiaran a un afortunat amb 'El seu pes en formatge'.

NO NOMÉS COMPRES

El president de l'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia, Lluís Sans, ha posat èmfasi que l'espai es vol acostar als barcelonins, i no només als turistes, i ha assegurat que, tot i que es considera de luxe, dues terceres parts dels comerços són de preu mitja baix, de "mass market".

Garriga ha explicat que l'esdeveniment té un finançament al 50% entre comerciants i patrocinadors, i que l'Ajuntament de Barcelona ha donat suport a la iniciativa facilitant la promoció amb banderilles i aportant la neteja i la Guàrdia Urbana.

La iniciativa ha disposat per a la seva promoció --sota el lema 'To shop or no to shop'-- de la participació d'actors com Josep Maria Pou, Cristina Brondo, David Verdaguer i Àlex Maruny, del fotògraf Yago Partal i d'institucions com el Gran Teatre del Liceu i el Teatre Nacional de Barcelona.

Brondo ha destacat que el missatge de la festa "no és només 'vine i consumeix', sinó inspira't, passeja a la nit" i ha remarcat que volen despertar la curiositat de la gent també a nivell cultural, amb l'univers del dramaturg anglès i altres activitats.

La iniciativa ocuparà les voreres i calçades laterals del passeig, i sol tallarà la circulació dels cotxes de la part inferior, ha explicat el regidor de l'Eixample i de Ocupació, Empresa i Turisme de Barcelona, Agustí Colom.

Colom ha posat la iniciativa com a exemple de l'activitat comercial però també cultural, gastronòmica i d'oci de la ciutat, que participa en la seva "creació de valor".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés