Actualitzat 31/03/2017 04:45

La Setmana Mediterrània de Líders Econòmics se centrarà en la desocupació juvenil i els refugiats

BARCELONA, 22 nov. (EUROPA PRESS) -

La desena edició de la Setmana Mediterrània de Líders Econòmics (MedaWeek), que tindrà lloc entre el 30 de novembre i el 2 de desembre a Barcelona, se centrarà en dos dels principals problemes de la regió: la desocupació juvenil i la crisi dels refugiats.

El coordinador de l'Associació de Cambres de Comerç i Indústria del Mediterrani (Ascame) --una de les institucions que organitza l'esdeveniment--, Anwar Zibaoui, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa que la intenció d'aquesta trobada anual és mirar d'implicar les empreses en la solució dels problemes del Mediterrani.

Ha indicat que un dels objectius d'aquesta edició és provar d'aportar solucions al problema de la desocupació juvenil, sobretot dels graduats, ja que ha considerat que la fuga de cervells "és tan greu" com la tragèdia dels refugiats per al futur del Mediterrani.

Ha constatat que en països del Magreb i el Mediterrani oriental hi ha 40 milions de joves en atur, dels quals 27 no tenen formació, i ha alertat que en països amb conflictes armats com Síria i Líbia aquests joves només tenen dues sortides: fer la guerra o emigrar, fet que suposa un "camp per a grups extremistes" que aprofiten la situació.

Ha explicat que durant la MedaWeek es realitzaran tres fòrums al voltant del problema de la desocupació juvenil: un sobre afany emprenedor i start-ups --per sumar idees, crear entorns físics per al seu desenvolupament i aportar finançament--; un altre sobre economia social i cooperatives, i un altre sobre formació.

Pel que fa a la crisi dels refugiats, Zibaoui ha explicat que aquest any s'organitzarà un acte per mirar d'implicar el sector privat, en què s'exposaran casos d'èxit de col·laboració públic-privada i d'empreses que han incorporat refugiats en les seves plantilles refugiats.

MÉS FÒRUMS

La MedaWeek inclourà també més fòrums, entre els quals destaca el primer Fòrum Mediterrani de la Indústria Halal, centrat en els sectors de l'alimentació, el turisme, la cosmètica i els productes farmacèutics.

Zibaoui ha constatat que hi ha 1.600 milions de consumidors d'alimentació halal, fet que suposa un 18% de la indústria alimentària mundial, davant del que ha constatat que suposa una gran oportunitat per a les empreses del Mediterrani que vulguin exportar als països musulmans, ja que ha constatat que ara mateix els principals països exportadors de carn halal són Austràlia, Nova Zelanda, el Brasil i l'Argentina.

Ha destacat que a Espanya hi ha més de 250 empreses certificades com a exportadores de productes halal, de les quals 80 són catalanes, i ha assenyalat que el creixement anual d'aquest sector supera els dos dígits.

La MedaWeek està impulsada per Ascame, la Cambra de Comerç de Barcelona, la Unió pel Mediterrani i l'Institut Europeu del Mediterrani, i per la desena edició s'hi esperen prop de mil participants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés