Actualitzat 08/08/2016 11:59

Set claus per detectar un estafador en línia

Detenidos estafadores por Internet
GUARDIA CIVIL

MADRID, 8 ago. (EUROPA PRESS) -

La compra venda d'articles de segona mà entre particulars s'ha convertit al mercat preferit per als estafadors, a causa de la falta d'eines de seguretat en les transaccions i la llibertat a l'hora de registrar-se i esborrar les dades de les plataformes, segons alerta Tripacto.

Gairebé la meitat dels espanyols han patit un intent de frau en línia. Per aquesta raó, és important tenir algunes claus per detectar un possible estafador en línia i estar previngut a l'hora de tancar algun acord a Internet.

Tripacto, que ha creat un mètode de pagament que garanteix tant a compradors com a venedors les seves transaccions en la compra venda de productes de segona mà, explica quins són els patrons comuns a l'hora de cometre un frau en línia i, d'aquesta manera, poder identificar a l'estafador.

1. Preus imbatibles: si per alguna cosa ha tingut èxit la compra venda en línia és per les despeses que pot estalviar-se el comprador i els ingressos extra que obté el venedor. Tot i això, els preus extremadament baixos o unes gangues impossibles de creure solen ser carn de frau.

2. Redacció incorrecta: podem sospitar quan els anuncis no estan del tot ben redactats i no per algun error ortogràfic sinó més aviat per la redacció de les frases. Hem de vigilar que el conjunt de l'anunci tingui sentit i no sembli que estigui redactat per un robot. També cal ser cautelosos en els correus electrònics que intercanviem a l'hora de demanar més detalls sobre l'article, ja que si semblen trets d'un plantilla, són genèrics i inexactes i no estan personalitzats, és molt probable que es tracti d'un frau.

3. Mètodes de pagament: si els mètodes de pagament que proposa no són els habituals o als quals estàs acostumat o, fins i tot, demana diners per avançat a manera de garantia, desconfia. Els pagaments sempre han de donar-se, o bé quan ja s'ha comprovat l'article a adquirir o per mètodes de pagament amb garanties.

4. Intermediari: si deriven la gestió en una tercera persona perquè el venedor es troba a l'estranger és molt probable que sigui perquè aquest producte no existeix i es tracti d'un frau.

5. Identificació: sempre hem de contrastar la identitat d'un venedor o comprador, ja sigui mitjançant recerques en google o bé en els propis portals on existeixen classificacions dels usuaris. Qualsevol usuari que no tingui una identificació clara és millor no fer cap transacció amb aquest, o bé, fer-ho mitjançant mètodes de pagament que assegurin i garanteixin el teu diners.

6. Imatges genèriques: com el cas de la redacció de correus electrònics, el mateix ocorre amb les fotografies del producte a adquirir. Les imatges genèriques, amb poc detall i que poden trobar-se exactament igual en una recerca d'internet, són pròpies dels estafes en línia. Per aquesta raó, és important fer una comprovació prèvia pel teu compte per contrastar que aquestes imatges no són falses.

7. Plataformes fraudulentes: de la mateixa manera que hem d'identificar el comprador o venedor, també és molt important comprovar que la pàgina web en la qual estem veient l'objecte és verdadera. Una forma de frau habitual és copiar els webs perquè siguin iguals que les de compra venda de productes per fer les transaccions des d'aquí i després aquesta pàgina desaparegui sense possibilitat de reclamació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés