Publicat 14/06/2016 15:46

Serunion va facturar 437 milions el 2015, un 6,6% més

Línea fría, cocina, comedor escolar, Serunión Málaga
EUROPA PRESS

BARCELONA, 14 juny (EUROPA PRESS) -

L'empresa de restauració col·lectiva Serunion va tancar l'exercici 2015 --del setembre del 2014 a l'octubre del 2015-- amb una facturació de 437 milions d'euros, fet que suposa un increment del 6,6% respecte a l'any anterior.

El president de la companyia amb seu a Barcelona, Antoni Llorens, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa que aquest resultat és millor del que s'havia pressupostat, i ha afirmat que per a aquest any s'espera un creixement inferior.

Ha assenyalat que la companyia ha crescut a tots els segments --escoles, empreses, hospitals i sector social--, tot i que destaca el dels col·legis, ja que per primer any des del començament de la crisi han augmentat els comensals dels menjadors escolars, cosa que ha contribuït a dos punts del 6,6% de creixement.

Durant l'any passat la companyia va invertir prop de 9 milions d'euros, sobretot en l'adequació de les instal·lacions, però destaquen uns tres milions que es van destinar a dues noves cuines centrals, una a San Fernando de Henares (Madrid) i una altra a Valladolid.

Llorens ha destacat que el creixement de l'exercici del 2015 ha estat orgànic, i ha assenyalat que l'empresa "torna a ser activa" en la recerca d'oportunitats per créixer a través d'adquisicions, que ha indicat que tenen l'objectiu de guanyar proximitat amb empreses petites de territoris on no tenen presència.

460.000 MENÚS DIARIS

Llorens ha explicat que Serunion és la primera empresa de restauració col·lectiva d'Espanya, amb una quota de mercat del 23% i 460.000 menús servits diàriament, i ha remarcat que el seu objectiu és ser cada vegada "més locals, més regionals i més ecològics".

L'empresa gestiona 2.920 centres de restauració distribuïts entre Espanya i Portugal i té una plantilla de 18.200 treballadors, 200 dels quals es van incorporar l'any passat; disposa d'una xarxa formada per 25 oficines, cinc delegacions de 'venda automàtica' i 16 cuines centrals.

Entre els clients de Serunion hi h a Seat, l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE a Alacant, TV3, TVE, el Banc d'Espanya, l'Hospital Universitari Virgen del Rocío de Sevilla, la Clínica Corachán de Barcelona i l'Hospital 12 de Octubre de Madrid, entre d'altres.

Alhora, gestiona centres de restauració a espais emblemàtics a través de la seva filial Singularis, entre els quals destaca el FC Barcelona, el Palau de la Música Catalana, l'Auditori i el Teatre Nacional de Catalunya.

Aproximadament el 50% del negoci de Serunion correspon a adjudicacions de l'administració pública, una xifra que Llorens ha assegurat que es reprodueix en el conjunt del sector.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés