Publicat 21/11/2016 19:40

El sector del gran consum aposta per la innovació com a palanca de creixement

BARCELONA, 21 nov. (EUROPA PRESS) -

El sector del gran consum ha apostat per la innovació com a palanca de creixement, cosa que es tradueix no només en més facturació, sinó també en més inversió i en la creació de nous centres d'innovació i, per tant, en la generació de més feina.

Així ho han posat de manifest els primers directius de les principals marques de fabricant que aquest dilluns han participat en una taula rodona per analitzar els principals reptes de les marques de fabricant davant de la marca blanca.

El president i conseller delegat de Danone, Jérome Boesch, ha sostingut que la innovació és clau per aportar valor als consumidors i a la societat, i ha destacat que la missió de Danone és incidir sobre la salut humana a través de l'alimentació.

Segons ha dit, Espanya és per a Danone, que cada any llança al mercat 40 innovacions sobre un total de 150 referències, un país "fonamental" tant en facturació com en innovació, ja que la multinacional té dos centres internacionals d'investigació al país: Sitex, a Tres Cantos (Madrid), i Centre Isaac i Daniel Carasso, a Barcelona.

"Espanya és un país fonamental en innovació perquè també tenim una posició important al mercat. El dia que això no es doni, la influència de Danone Espanya en la innovació del grup serà menor. D'aquí la importància de lluitar per innovar", ha assegurat.

EL 'BOOM' DE YATEKOMO

Per la seva banda, el director general de Gallina Blanca, Fernando Fernández, ha destacat l'èxit dels fideus Yatekomo: "Hem creat un mercat de 80 milions d'euros --estava en 20--, i liderem amb una quota de més del 60%".

"Ha estat un llançament màgic", ha dit Fernández, que ha afegit que el consum s'està recuperant i els clients estan tornant a apostar per marques de fabricant, si bé ha dit que l'optimisme només pot ser moderat, ja que les taxes d'atur a Espanya continuen sent elevades.

Des d'Adam Foods, el director general i conseller delegat, Fabrice Ducceschi, ha considerat que les marques de fabricant han aconseguit mantenir bones posicions al mercat malgrat la crisi, si bé cal "oferir productes correctes, amb un preu i una qualitat adequats".

Com a exemple, ha citat les galetes Tosta Rica, una ensenya que Nutrexpa va comprar el 2009 i que, malgrat ser la galeta més venuda a Espanya, "la crisi la va atrapar una mica baixa de defenses".

"Amb la crisi, totes les marques de distribució van llançar còpies, però darrere de cada dibuix de cada galeta Torrada Rica hi ha un nen i una història", ha destacat com a fet diferencial de la marca.

NESTLÉ: MARQUES LOCALS I GLOBALS

El director general de Nestlé España, Laurent Dereux, ha assenyalat que la base de l'èxit de la multinacional suïssa és la combinació de marques locals, com Solís, Viladrau o Litoral, amb altres globals, com Nesquik i Nescafé.

Una de les categories que destaca en innovació és la del cafè, i és que actualment existeixen més de 80 varietats de Nescafé, producte que es va llançar el 1930, ja que cal adaptar-se a les preferències de cada consumidor en funció del país.

"El repte per a cadascun de nosaltres és oferir productes que realment tenen un valor afegit, que són superiors en la qualitat nutricional en comparació de la marca blanca", ha afegit Dereux.

La taula rodona s'ha celebrat després de la presentació de l'estudi 'Impacte econòmic i social de les Marques de Fabricant', elaborat per ESADE Brand Institute i l'objectiu del qual és quantificar el paper d'aquestes últimes com a motor de creixement i generació de valor per als mercats i la societat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés